سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: امروز هم عملیات آوار برداری ادامه دارد، نیروهای برش در حال بریدن تیرهای آهن هستند و این قطعات از طریق جرثقیل جا به جا می‌شود.

سیدجلال ملکی در گفتگو با همشهری در رابطه با آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان‌های غیرمجاز در محله خلازیر گفت: از روز گذشته نیروهای آتش نشانی در کنار اورژانس، شهرداری و ستاد مدیریت بحران در محل حادثه حضور دارند و بی‌وقفه در حال تلاش هستند.

او در رابطه با آخرین آمار مصدومان و کشته شدگان در این حادثه گفت: دو نفر زنده و ۴ نفر نیز پیکر بی‌جانشان از زیر آوار خارج شده است. امروز نیز عملیات آوار برداری ادامه دارد و نیروهای برش در حال بریدن تیرهای آهن هستند و این قطعات از طریق جرثقیل جا به جا می‌شود. راننده‌های لودرها و بیل‌های مکانیکی نیز در حال انجام وظایف خودشان برای آواربرداری هستند.

ملکی تأ‌کید کرد: آواربرداری از بخش جنوبی در ابتدای شب گذشته پایان یافت و پس از آن مشغول فعالیت در قسمت‌های شمالی شدیم و شب گذشته نیز توانستیم پیکر یک فرد دیگر را پیدا کنیم. تقریبا نیمی از محوطه آوار جستجو شده است و مشغول بررسی قسمت‌های باقی مانده هستیم تا اگر فرد دیگری باقی ماند، هر چه سریعتر دسترسی داشته باشیم.

سخنگوی سازمان آتش نشانی در رابطه با مفقودی این حادثه گفت: اطلاع قطعی و دقیقی در رابطه با تعداد مفقودین نیست اما گفته می‌شود که شاید یک نفر دیگر در زیر آوار مانده باشد. نقاطی که احتمال داده می‌شد فرد مفقود شده حضور داشته باشد، مورد جستجو قرار گرفت اما به نتیجه‌ای نرسیدم. ما طبق پروتکل‌ها و نقشه‌های آوار موظف هستیم که نقاط دیگر هم جستجو می‌کنیم و هر زمان به یقین برسیم که فردی زیر آوار وجود ندارد، خاتمه عملیات را اعلام می‌کنیم.

کد خبر 778578
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha