گروه علمی فرهنگی: شرکت «مایکروسافت» قابلیت جالب و جدیدی را به خدمات نقشه‌های آن‌لاین «ویرچوال ارث» (Virtual Earth) خود افزوده که بر اساس آن کاربران می‌توانند نقشه‌های سه‌بعدی ۱۵شهر بزرگ آمریکا را در نمایشگر رایانه خود مشاهده کنند.

به گزارش ایرنا، شرکت «مایکروسافت» اعلام کرده‌است که به مرور نقشه‌های سه‌بعدی شهرهای بیشتری را از آمریکا و احتمالا کشورهای دیگر بدین خدمات خواهد افزود.

کارشناسان عقیده دارند «مایکروسافت» خدمات جدید نقشه‌های سه‌بعدی «ویرچوال ارت» را به منظور رقابت با خدمات محبوب عکس‌های ماهواره‌ای «گوگل ارث» شرکت «گوگل» راه‌اندازی کرده است.

«گوگل ارث» هم‌اکنون محبوب‌ترین خدمات تصاویر ماهواره‌ای اینترنت محسوب می‌شود، به طوری که از زمان ارائه آن در ژوئن سال۲۰۰۵ تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر نرم‌افزار ویژه استفاده از آن را دانلود و در رایانه خود نصب کرده‌اند.

«گوگل ارث» به اندازه‌ای کامل و گسترده است که هم‌اکنون یک سوم از جمعیت جهان می‌توانند به کمک همین خدمات تصاویر ماهواره‌ای بام خانه خود را در اینترنت مشاهده کنند.

نکته مهم خدمات «ویرچوال ارت» شرکت مایکروسافت این است که بر خلاف «گوگل ارت» که کاربران برای استفاده از آن باید یک نرم‌افزار را از وب سایت گوگل دانلود و در رایانه خود نصب کنند، خدمات «ویرچوال ارت» نیازی به هیچ نرم‌افزار اضافی نداشته و نقشه‌های سه‌بعدی شهرها را درون پنجره مرورگر کاربر نمایش می‌دهد.

خدمات نقشه‌های سه‌بعدی مایکروسافت هم‌اکنون در آدرس اینترنتی  www.live.com قابل دسترسی است.

کد خبر 7785

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز