روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا با اخباری بدون سند و مدرک، مدعی شده‌اند که مردم به خرید نان نصفه روی آورده‌اند!

نانوایی

به گزارش همشهری آنلاین، فارس نوشت: روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا وابسته به جریان غرب‌گرا در یک گزارشی عجیب، مدعی شده‌اند که مردم برای زنده ماندن نان نصفه می‌خرند!

روزنامه جهان صنعت نوشت: «دولت سیزدهم در آستانه دوسالگی خود برخلاف شعارهای معیشتی و حمایت از سفره مردم، اینک چنان مردم را دچار سردرگمی و گرفتار گرانی کرده است که دیگر توان اداره یک زندگی حداقلی برای قشر حداکثری جامعه به قدری دشوار و ناممکن شده که برای گذران زندگی و به تعبیری برای زنده‌مانی به خرید نان نسیه و حتی نصفه روی آورده‌اند.»

خبرگزاری ایلنا نیز مشابه همین گزارش ادعا کرده است که مردم به خاطر فقر، به خریدن نان نصفه و نسیه روی آورده‌اند!

ادعای «خرید نان نصفه توسط مردم» به سرعت تیتر یک رسانه‌های ضد انقلاب شده است و از این ادعا برای تشویش اذهان عمومی استفاده می‌شود.

روزنامه جهان صنعت و خبرگزاری ایلنا برای اثبات ادعای خود، اسناد و مدرکی در گزارش نیاورده‌اند و آماری نیز نداده‌اند که چند درصد از مردم، نان نصفه می‌خرند؟ آیا خرید هر یک عدد لواش ۵۳۵ تومانی، سنگک ۲۰۰۰ تومانی و بربری ۱۵۰۰ تومانی آنقدر سخت است که مردم آن را نصفه می‌خرند؟! یا ممکن است مردم به دلیل جلوگیری از اسراف نان، بر اساس عرف نانوایی اقدام به خرید نصف نان بکنند؟

ناگفته نماند که روزنامه جهان صنعت قبلا نیز به خاطر ادعاهای بدون سند، محکوم و توبیخ شده است. چند ماه پیش بود که  روزنامه جهان صنعت با انتشار گزارشی، ادعاهایی عجیب را در رابطه با افزایش فروش اعضای بدن در کشور مطرح کرد و در این گزارش مدعی شد برخی افراد برای دریافت پول بیشتر اعضای بدن خود را در خارج از کشور به فروش می‌رسانند. در پی حاشیه‌های پیش آمده از ادعای این روزنامه، مدیر مسئول جهان صنعت به دادستانی احضار شد ولی ادله و مستنداتی ارائه نکرد و دادستانی تهران علیه این روزنامه اعلام جرم کرد.

در جریان آشوب‌های سال گذشته روزنامه جهان صنعت در یادداشتی در شماره ۲۸ آبان ماه اتهاماتی به نیروهای انتظامی و حافظان امنیت کشور وارد کرده بود، هیات نظارت به مطبوعات با اکثریت آرا و مستند به تبصره ماده ۱۲ قانون مطبوعات، رای به توقیف روزنامه جهان صنعت داد. 

روزنامه جهان صنعت در ایام همه‌گیری کرونا نیز جنجال آفریده بود. این روزنامه در مصاحبه ای با یک عضو جعلی ستاد مبارزه با کرونا مدعی شد که آمار کشته های کرونا در ایران ۲۰ برابر آمار اعلامی است و همین مصاحبه با کارشناس جعلی به عنوان سند معتبر در رسانه های معاند، بازنشر شده بود. در آن زمان این روزنامه توقیف شده بود.

سریال ادعاهای بدون سند و مدرک توسط رسانه‌های غرب‌گرا همچنان ادامه دارد و این اخبار جعلی خوراک رسانه‌های معاند می‌شود. آیا هیئت نظارت بر مطبوعات برخورد بازدارنده با فیک نیوزها خواهد داشت؟

کد خبر 778438

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 25
  • محمد IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    64 73
    خبر نان نصفه خریدن دروغ است. گوشت 500 هزار تومانی دروغ است. مرغ کیلویی 100 هزار تومان دروغ است. افزایش پنجاه برابری قیمت مسکن در ظرف ده سال گذشته دروغ است. افزایش تعداد شهروندان زیر خط فقر مطلق دروغ است. اثرات تحریم های فلج کننده اقتصادی بر زندگی و کسب و کار مردم دروغ است. کاهش ازدواج و افزایش طلاق دروغ است. منزوی شدن ایران در عرصه بین الملل دروغ است. فقط و فقط اخبار رسانه وزین همشهری و کیهان و فارس واقعیت دارد.
    • هادی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      3 48
      همه ی اینایی که گفتی در دوران دولت غربگرای روحانی بیشترین جهش قیمتی رو داشته,در این دولت اگر اصلاح قیمتی صورت گرفته ماوالتفاوت قیمتشو یارانه ها رو 4 برابر کردن , ضمناً کشورها برای ارتباط باایران سرو دست میشکنند. چندتا کشوری هم که کمتر باهاشون ارتباط داریم افسارشونو دادن دست آمریکای جنایتکار که کعبه ی آمال بعضیاست. امام حسین سرشو داد باج نداد. ما ملت امام حسینیم. باج به شغال نمیدیم.
    • رضا IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      43 5
      دوست عزیز (هادی)۰۱:۳۰ محبتی کنید و اسامی کشورهایی که برای ارتباط با ما سرودست می شکنند را اقلا برای این حقیر نام ببرید.ضمنا مجید دلبندم مابه التفاوت درست است ...
    • ناشناس IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      39 1
      باشه همچی دروغ است فقط تو راست میگی
    • محمدرضا IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      2 14
      سلام بفرماییداین حجم تولیدات مرغ وگوشت داخلی ووارداتی راچه کسانی مصرف می کنند مشتریان تعدادبیشمار غداخوری هاورستوران ها که دایماهم درحال افزایش است چه کسانی هستند مشتریان تعدادبیشمارمغازه های فروش موادغذایی وخواروبار سوپرمارکتها وفروشگاهها چه کسانی هستنداین حجم مصرف موادغذایی اردحبوبات قندوشکر وغیره که هرروزهم روبه افزایش است مال کدام جامعه است جندمیلیون خودروسواری مال چه افرادی است مسافرتهای میلیونی تعطیلات چه افرادی هستند حقوق چه افرادی دردوسال گذشته بیش از 4برابر شده است قیمت بسیارارزان ودرواقع ناچیز اب وبرق وگاز وبنزین که درتمامی محصولات دیگر موثراست برای کیست قدری تامل
  • محمدبهرامی بلوچ IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    52 1
    دشتیاری سیستان وبلوچستان بشاکردهرمزگان ببین مردم چی دارند وچی میخورند همه اخبار که ملت فقیرهستند درست است جوابگوی این نداری وفقر دولت است دراین دنیا واخرت باید جواب بدهد
    • حسن IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
      50 2
      متاسفانه درمملکتی زندگی می‌کنیم که گفتن واقعیت برای بعضی ها که نمیدونن نداری چیه تلخه! اینهمه داریم عذاب میکشیم ، من خودم شاهد بودم بغل دستم پول نون رو نداشت کارتش موجودی برای ۲تا نون خالی بود،۱۰ درصد مردم راحت دارن با حق اون ۹۰ درصد صفا میکنن
  • سپیده IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    47 0
    وقتی دولت هیچ آماری را منتشر نمی‌کند چه نوع مدرکی می‌توان ارائه داد؟ آمار دهک‌های مختلف و درآمدهای آنها را منتشر کنند.
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    32 0
    شما راست میگی فقط.
  • محمود IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    39 1
    من شخصا خریدنان رابعهده دارم هرروز افرادی را می بینم که پول خریدنان ندارند و دیگران برایشان پول نان رو حساب می کنند
    • خودم IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
      0 14
      قیمت نان از یک نخ سیگار هم ارزان تر است . البته کیفیت باید خیلی بهتر از این باشه .
  • جواد IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    50 1
    اولا نان سنگک معمولی که هر روز میخرم ۵۰۰۰ تومان است نه ۲۰۰۰ تومان. دوم اینکه قیمت ها از زمان‌روی کار آمدن دولت رئیسی موشک وار بالا رفتند: دلار از ۳۰ هزار تومان شد ۵۰۰۰۰ تومان، گوشت، مرغ ، قیمت مسکن، اجاره مسکن، و الی ماشاالله. فقط حرف و وعده تحویل مردم داد. آن روزنامه خیلی بی ربط هم ننوشته.
  • ناشناس IR ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    52 1
    حومه تهران برید سر بزنید تمام نانوایی ها کلی نسیه بخر دارند با پاک کردن صورت مسئله نمیشه فرار کرد خیلیا نون خشک میخورند انگار نویسنده شکم سیری داره
  • مهدی IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    43 1
    سنگک ۲۰۰۰تومن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • داغدار وطن US ۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    3 32
    مرگ بر غربگرا
  • IR ۰۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
    35 3
    آینه چو بنمود نقش تو را راست خود شکن آینه شکستن خطاست.