کریستیانو رونالدو در سال ۲۰۲۳ تاکنون بیشتر از لیونل مسی گل زده است. با این حال، هر دو فوق ستاره، علیرغم اینکه در اواخر دهه ۳۰ زندگی خود هستند، همچنان به افتخارآفرینی در سطح باشگاهی و کشوری ادامه می‌دهند.

رونالدو/ مسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از sportskeeda، رونالدو ۳۸ ساله در حال حاضر برای باشگاه النصر لیگ برتر عربستان بازی می‌کند و در ۲۶ بازی در سراسر رقابت‌های باشگاهی و کشوری ۲۱ گل به ثمر رسانده است. او در هر ۱۰۶ دقیقه بازی یک گل زده است.

از سوی دیگر مسی ۳۶ ساله در ۲۸ بازی برای پاری سن ژرمن، آرژانتین و اینتر میامی در سال ۲۰۲۳، ۱۹ گل به ثمر رسانده است. او به طور میانگین هر ۱۲۹ دقیقه یک گل زده است.

در حالی که اسطوره پرتغالی تاکنون دو پاس گل در سال ۲۰۲۳ به ثبت رسانده، مسی موفق به ثبت ۸ پاس گل به نام خود شده است. اعداد و ارقام نشان می‌دهند که مسی و رونالدو علیرغم سن و سالی که دارند، هنوز دو نفر از بهترین بازیکنان فوتبال جهان در حال حاضر هستند.

اعداد و ارقام میراث عظیمی را که این دو فوق ستاره در فوتبال جهان ایجاد کرده‌اند نشان می‌دهد. کریستیانو رونالدو و لیونل مسی هر دو از بهترین گلزنان تاریخ فوتبال هستند و بیش از ۱۵ سال است که در بالاترین سطح بازی می‌کنند.

وقتی مسی گفت او و رونالدو در یک سطح هستند

هواداران اغلب در تلاشند تا مشخص کنند بین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی چه کسی بهتر است. این دو فوق ستاره اما همیشه چیزی جز احترام متقابل فوق‌العاده برای یکدیگر قائل نبوده‌اند.

آنها بیش از ۱۵ سال است که بهترین بازیکنان جهان هستند. مسی زمانی از کاپیتان پرتغال به عنوان بازیکنی هم‌سطح با او تمجید کرد. وقتی از او خواسته شد که بهترین بازیکنان جهان در سال ۲۰۱۹ را نام ببرد، گفت: «اکنون بازیکنان خوب زیادی وجود دارد. نیمار، کیلیان امباپه، لوئیس سوارز، ادن هازارد، هر کدام از آنها می‌توانند بهترین‌های جهان شوند.»

وی در ادامه افزود: «من کریستیانو رونالدو را در این لیست قرار ندادم، زیرا او را هم‌سطح خودم می‌دانم. بازی در برابر رونالدو لذت‌بخش بود، حتی اگر او باعث رنجش من شود. دیدن جام‌های رئال مادرید باعث عصبانیت من می‌شد.»

لیونل مسی زمانی که این بازیکن پرتغالی برای رئال مادرید بازی می‌کرد رقیب مستقیم رونالدو بود. مسی در آن مقطع زمانی بازیکن بارسا بود. این دو در طول ۹ سال حضورشان در لالیگا، لحظات به‌یادماندنی زیادی را در طول سال‌ها به هواداران خود هدیه دادند.

کد خبر 777904
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • محیب الله IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
    33 13
    بابا رونالدو 38سالیشه مسی 35