ورزش همگانی، مقوله‌ای است که در جامعه ما آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود. این درصورتی است که مقام معظم رهبری به قراردادن ورزش همگانی در برنامه زندگی مردم تأکید کرده‌اند. البته یکی از دلایل کم‌رغبتی بانوان به ورزش کردن در ملأ عام حفظ پوشش آنها است.

ورزش زنان

به گزارش همشهری آنلاین، جامعه ورزشی ما طراح لباس ورزشی کم دارد؛ کسانی که همواره در تلاش باشند تا بهترین و باکیفیت‌ترین لباس ورزشی را برای بانوان تولید کنند. یکی از آنها بهار غفارزاده است که در این زمینه ایده‌های خلاقانه‌ای دارد. او کارشناس‌ارشد مدیریت ورزشی است و علاوه بر فعالیت در حوزه ورزش، لباس ورزشی برای بانوان طراحی می‌کند. غفارزاده هدف از این کار را حضور پررنگ دختران و زنان کشورمان در اجتماع می‌داند. این بانوی مدیر و موسس برند ورزشی معتقد است، اگر زنان جامعه ما پوشش کامل و اسلامی داشته باشند، می‌توانند به راحتی در فضاهای ورزشی فعالیت کنند.

ورزش همگانی برای بانوان
ورزش همگانی، مقوله‌ای است که در جامعه ما آنطور که باید جدی گرفته نمی‌شود. این درصورتی است که مقام معظم رهبری به قراردادن ورزش همگانی در برنامه زندگی مردم تأکید کرده‌اند. البته یکی از دلایل کم‌رغبتی بانوان به ورزش کردن در ملأ عام حفظ پوشش آنها است. بهار غفارزاده درباره این موضوع می‌گوید: «برای ورزش همگانی پوشش مناسبی تعریف نشده است. همین عاملی است که بانوان محجبه نتوانند در فضای باز فعالیت کنند. درصورتی که اغلب ما می‌دانیم ورزش‌کردن تا چه اندازه می‌تواند به سلامت جسم و روان ما کمک کند.» به‌گفته غفارزاده، سرمنشأ بیماری‌های بدی که حاصل عدم‌تحرک بدنی است. او ادامه می‌دهد: «تحرک و جنب و جوش مزیت دیگری برای بانوان دارد. آنها را بانشاط می‌کند. مادری که شاد و سرحال باشد می‌تواند انرژی خود را به دیگر افراد خانواده انتقال دهد. پس می‌توان گفت ورزش‌کردن یکی از ملزومات زندگی بانوان است.»

لباس‌مناسب برای ورزش همگانی نداریم


برای اطلاع‌رسانی بیشتر نمایشگاه برگزار کنیم
غفارزاده برای ورزش همگانی طراحی‌های چشمگیری انجام داده است. او دلخور از نبود مراکز مخصوص عرضه لباس ورزشی به نکته مهمی اشاره می‌کند: «مرکزی که بتوان از آنجا خرید کردوجود ندارد. اگر هم پارچه مرغوب بخواهیم تهیه کنیم بسیار گرانقیمت است. نه برای تولیدکننده و نه خریدار صرفه اقتصادی ندارد.» این تولیدکننده لباس، معتقد است برای تشویق بانوان به ورزش باید زمینه آن فراهم شود. او پیشنهاد می‌دهد: «برای افزایش آگاهی مردم چه خوب است که در نمایشگاه‌ها و رویدادها لباس‌های ورزشی را در معرض نمایش مردم قرار دهیم.»
 

لباس‌مناسب برای ورزش همگانی نداریم


طراحی لباس برای بانوان ورزشکار
خود غفارزاده از نوجوانی به ورزش روآورده و همچنان در زمره ورزشکاران است. مربیگری شنا می‌کند. او چند سالی است به تولید لباس ورزشی ویژه بانوان رو آورده و دلیل جالبی برای  این کارش دارد: «از همان دوره کودکی و نوجوانی دوست داشتم با لباس پوشیده ورزش کنم. بعدها که بزرگ شدم پی بردم خیلی از خانم‌ها به‌دلیل مناسب‌نبودن پوشش از ورزش کردن دوری می‌کنند. از این‌رو دست به‌کار شدم و ایده‌هایی را که در ذهن داشتم را پیاده کردم. برای تیم‌های ملی طراحی لباس انجام شده بود اما متأسفانه برای ورزش همگانی  لباسی که با شئونات اسلامی همخوانی داشته باشد تولید نشده بود.»
 

کد خبر 777373
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha