عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با پرداختن به سرقت تجهیزات شهری گفت: وظیفه مقابله با سرقت برعهده پلیس است و شهرداری در اطلاع‌رسانی و جلوگیری از خسارات احتمالی وظایفی بر عهده دارد.

سرقت تجهیزات شهری

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر امانی درخصوص سرقت اجزای فلزی عرشه پل‌های پایتخت، اظهار کرد: متأسفانه این سرقت‌ها همچنان ادامه دارد و به جز سرقت اجزای عرشه پل‌ها، در بوستان‌ها نیز شاهد سرقت تجهیزات هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران به سرقت لوله‌ از زیر زمین در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان پرداخت و افزود: برداشتن این لوله منجر به نفوذ آب به زمین شده و همین باعث فرونشست می‌شود.وظیفه مقابله با سرقت برعهده پلیس است اما شهرداری نیز در اطلاع‌رسانی و جلوگیری از خسارات احتمالی به اموال عمومی وظایفی بر عهده دارد.

امانی با اذعان بر اینکه در مواردی شاهد هستیم که المان‌های شهری به سرقت می‌رود و شهرداری مرتباً این المان‌ها را جایگزین می‌کند، متأسفانه شهرداری چاره‌ای هم ندارد، گفت: آنچه مهم‌تر و خطرناک‌تر است سرقت‌هایی همچون پل صدر، ورقه‌های سنگین پل منطقه ۲۲ و همچنین دزدیده شدن لوله در رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان است که خسارات جدی‌تری به دنبال دارد.

به گفته میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و شصت و سومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، در بخش رفیوژ میانی بزرگراه آزادگان و در برخی قسمت ها در طول مسیر، لوله و تجهیزات شهری مربوطه مورد سرقت قرار گرفته و با توجه به اینکه این خط در رفیوژ میانی بزرگراه قرار گرفته و روی آن درخت و فضای سبز تعبیه شده و درختان مورد آبیاری قرار می‌گیرند، خاک اشباع و سنگین و همین امر موجب نشست لوله و خاک شده که به دنبال آن به وضوح اعوجاج زمین در طول گسترده‌ای با چشم مشاهده می‌شود و ممکن است لوله دچار شکستگی در چند نقطه شده باشد.

علیرضا زاکانی شهردار تهران نیز در نشست خبری اخیر خود درباره جلوگیری از سرقت از ادوات و تجهیزات پل‌ها گفت: این مشکلات وجود داشت که دنبال می‌کنیم از این سرمایه‌ها صیانت کنیم؛ به طوری که نظارت‌ها را تشدید و همچنین با پلیس نیز هماهنگ کردیم.

کد خبر 776188
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha