یکشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

حیدر داوودیان مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای مازندران در نشست با مدیران سازمان ثبت اسناد و املاک استان، گفت: طبق تصمیم وزارت نیرو و تفاهمنامه‌ای که با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به امضا رسید، مقرر شد برای رودخانه‌ها سند صادر شود تا از دست‌اندازی و تجاوز به رودخانه‌ها پیشگیری شود که با اجرای این تفاهم

مازندران

به گزارش همشهری آنلاین حیدر داوودیان با اشاره به گستره قابل توجه زمین‌های حریم و بستر رودخانه‌ها و سازه‌های آبی استان، افزود: شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران سازه‌های آبی متعددی از جمله سدها را در اختیار دارد که زمین‌های محل اجرای این سازه‌ها در گذشته یا از اشخاص حقیقی خریداری شده یا در تملک منابع طبیعی بود و طبق ماده ۶۹ در اختیار شرکت قرار گرفت.

داوودیان گفت:در حال حاضر برای مدیریت بهینه و جلوگیری از تجاوز به حریم این سازه‌ها تعیین تکلیف مالکیت زمین‌های حریم‌شان ضروری است.

او افزود: موضوع مهم دیگر نیز حفظ حریم و بستر رودخانه‌هاست که دست‌اندازی‌های متعددی به این عرصه‌ها مشاهده می‌شود و معمولا بخش مهمی از توان حقوقی و اداری شرکت صرف پیگیری این تصرفات می‌شود. صدور سند برای حریم و بستر رودخانه‌ها می‌تواند تاثیر زیادی در پیشگیری از تصرف این عرصه‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ رشته رودخانه کوچک و بزرگ در مازندران، گفت: حدود ۷ هزار کیلومتر طول رودخانه‌های مازندران است. منابع طبیعی برای بخشی از این رودخانه‌ها به دلیل تداخل مالکیت سند گرفته و در برخی نقاط نیز اشخاص حقیقی سند مالکیت دریافت کرده‌اند.

او افزود: برای بخش مهمی از رودخانه‌های استان هنوز سند صادر نشده که انتظار داریم مدیران ثبت اسناد در استان و شهرستان‌ها به ما کمک کنند تا با اجرایی شدن تفاهمنامه بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در مازندران، برای این رودخانه‌ها به نام شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران سند صادر شود.

داوودیان گفت: شرکت آب‌منطقه‌ای مازندران تاکنون حدود ۲ هزار هکتار زمین برای اجرای پروژه‌های حوزه آب از منابع طبیعی دریافت کرده و بیش از ۱۲ هزار قطعه زمین با مساحت مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار نیز توسط این شرکت از اشخاص حقیقی خریداری شده است.

او افزود: تاکنون تعیین حریم و بستر ۱۵۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان توسط همکاران ما انجام شده و انتظار داریم که با همکاری سازمان ثبت اسناد استان، فرآیند تعیین تکلیف این نقاط انجام شود.

کد خبر 775406
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
    0 0
    چه دیر، شناسنامه همه رودهای ایران باطل شده کاریست بی سود.