مراقبت زیاد یا به عبارت دیگر خست در هنگام تنظیم برنامه‌ها یکی از بهترین راه‌ها برای در امان ماندن از جاسوسی سایبری است. کارشناسان برجسته سایبری می‌گویند هر کسی که آیفون یا اندروید دارد باید هنگام تنظیم برنامه‌ها بسیار مراقب باشد.

تلفن همراه

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، این به معنای خست در پول خرج کردن برای خرید برنامه‌ها نیست. در عوض، «مک آفی» از دارندگان تلفن همراه می‌خواهد که در دادن مجوزهای امنیتی به برنامه‌ها خست به خرج دهند.  

در یک یادداشت امنیتی از «مک آفی»، یک کارشناس سایبری هشدار داد که بدون دلیل موجه اجازه دسترسی بیش از حد به مکان، عکس‌ها، دوربین یا میکروفون خود ندهید. بنابراین وقتی در حین تنظیم برنامه با انگشت خود روی پنجره «بازشو» ضربه می‌زنید، مطمئن شوید که خسیس هستید.

یک کارشناس سایبری «مک آفی» توضیح داد: مجوزها برنامه‌های قدرتمندی را ایجاد می‌کنند که می‌توانند به شما کمک کنند برای سواری ماشین یا تاکسی کرایه کنید، پیتزا را درب منزل تحویل بگیرید و برنامه‌های بعدازظهر خود را ترسیم کنید. اگر این مجوزها به دستان نا اهل بیافتند، آن‌ها می‌توانند به راحتی از فعالیت‌های شما جاسوسی کنند.

به گفته این کارشناس، اگر احساس می‌کنید  برنامه‌ای برای انجام کار خود مجوزهای زیادی می‌خواهد، ممکن است یک برنامه تهاجمی و خطرناک باشد. بعید است که مجوزهای شما به روش‌های بسیار خطرناکی علیه شما در برنامه‌های محبوب مورد بررسی قرار گیرد.

خسیس باشید! | راه حل‌های موثر برای مقابله با جاسوسی در آیفون و اندروید |


اما حتی اگر بسیار مراقب باشید، باز هم ممکن است در نهایت با یک اپلیکیشن(برنامه)سرکش در گوشی هوشمند خود مواجه شوید. اگر به هشدارها و راه حل‌های کارشناسان در این زمینه توجه نکنید، ممکن است قربانی یک جاسوسی شوم شوید.

کارشناس سایبری «مک آفی» فاش کرد: ترفند این است که برخی از برنامه‌های تهاجمی همچنان به راحتی از خلل و فرج امنیتی رد می‌شوند و در تلفن‌های ما قرار می‌گیرند. پذیرش سریع شرایط و مجوزها از سوی کاربران یکی از دلایل ورود راحت برنامه‌های تهاجمی به گوشی‌های تلفن همراه است.

این کارشناس در ادامه تاکید می‌کند که برای محافظت بیشتر، اجرای یک ممیزی سریع برنامه را در نظر بگیرید. همانطور که در بالا ذکر شد برنامه‌ها و مجوزهای تلفن خود را بررسی کنید و هر برنامه مشکوکی را حذف کنید. بهترین توصیه این است که در اولین نصب یک اپلیکیشن، خسیس باشید.

مک آفی می‌گوید: سرویس‌های مکان را طوری تنظیم کنید که فقط زمانی استفاده شوند که برنامه در حال استفاده است. در  برنامه‌های پیام‌رسان و اجتماعی، به جای اینکه به برنامه دسترسی کامل به کل عکس‌های‌تان بدهید، انتخاب کنید که کدام عکس‌ها را به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نکته آخر اینکه، اگر برنامه ای به نظر می رسد که بیش از حد درخواست مجوز می‌کند، به طور کلی از آن اجتناب کنید.

کد خبر 775224

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha