سه‌شنبه ۱۱ فروردین ۱۳۸۸ - ۰۸:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین - سپیده بهکام: معاملات بورس تهران روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ماه در حالی به پایان رسید، که ۱۲۳ میلیون سهم به ارزش ۲۸۱.۴۴ میلیارد ریال در این بازار جابجا شده بود.

طی دادوستدهای این روز شاخص کل قیمت سهام با ۴.۹ واحد افت مواجه شد و روی ۷ هزار و ۹۷۲ واحد ایستاد.

شاخص بازار اول (شاخص عملکرد تالار اصلی) در معاملات این روز ۳ دهم واحد رشد کرد ولی شاخص بازار دوم (شاخص عملکرد تالار فرعی) با ۳۷.۳ واحد افزایش به کار خود پایان داد.

سهام پالایش نفت اصفهان در معاملات امروز بورس اوراق بهادار تهران پرطرفدارترین سهم شناخته شد و ۱۷۴ نفر اقدام به خرید بیش از ۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۳۰.۳۰ میلیارد ریال کردند.

پس از آن پتروشیمی فن‌آوران با اختلاف زیادی در حجم تقاضا دومین سهم پرطرفدار بورس تهران شد، در این روز ۲۸۰ دستور خرید برای ۲.۶ میلیون سهم این شرکت به ارزش ۶.۳ میلیارد ریال صادر شد.

از سوی دیگر در کفه عرضه امروز گل‌گهر اول شد و طی ۵۷۵ دستور خرید ۵۷۴ هزار و ۳۰۰ سهم این شرکت به فروش گذاشته شد. ارزش این سهام در حدود ۵.۸۵ میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز ۸۱ نفر هم تعداد ۴۷۵ هزار و ۵۲۵ سهم ماشین‌آلات تراکتورسازی به ارزش ۵.۴ میلیارد ریال را به فروش گذاشتند. حجم عرضه سیمان فارس‌وخوزستان به عنوان سومین سهام پرعرضه بورس در حدود ۳ میلیون سهم به ارزطش ۴.۴ میلیارد ریال بود.

کد خبر 77422

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز