باورکردنی نبود اما همه چیز حقیقت داشت؛ نوزاد به دنیا آمده پوستی کاملا سفید داشت با موهایی بور و چشم‌هایی آبی؛ اما پدر و مادر بهت‌زده نوزاد، سیاه‌پوست بودند...

تولد عجیب

به گزارش همشهری آنلاین، باورکردنی نبود اما همه چیز حقیقت داشت؛ نوزاد به دنیا آمده پوستی کاملا سفید داشت با موهایی بور و چشم‌هایی آبی؛ اما پدر و مادر بهت‌زده نوزاد، سیاه‌پوست بودند؛ زن و مرد میانسالی که با تعجب و عشق به نوزاد تازه به دنیا آمده‌شان نگاه می‌کردند؛ نوزادی که برای آنها نوید یک معجزه بود. 

اوایل سال ۲۰۱۰ بود که نه ماه از بارداری آنجلا ایهگبرو می‌گذشت و حالا زمان آن رسیده بود که برای به دنیا آمدن دخترش به بیمارستان برود. او به همراه بن، همسر ۴۴ ساله‌اش راهی بیمارستان کوئین مری واقع در شهر کنت انگلیس شد.  همه چیز برای تولد نوزاد آماده بود. چند ساعتی گذشت تا کودکی که آنجلا و بن نه ماه انتظارش را کشیده بودند در برابر چشمان شگفت‌زده پرستاران، پزشک و حتی آنجلا که در آن زمان حال خوشی نداشت متولد شد.

چهره کودک متولد شده کاملا با پدر و مادرش متفاوت بود و انگار که از یک والدین سفید پوست اروپایی متولد شده باشد پوست صورتش کاملا سفید و موهای طلایی و چشمانی آبی داشت. این خبر آن‌قدر جالب بود که به سرعت همه جا پیچید و خیلی زود به گزارش اول مشهورترین روزنامه‌های دنیا تبدیل شد. 

به دنیا آمدن این کودک برای خانواده نیجریه‌ای‌اش آن‌قدر شگفت‌انگیز و زیبا بود که اسم او را «ناماچی» به معنی زیبایی خداوند گذاشتند. البته اول تصور می‌شد که ناماچی دچاربیماری  ازدست دادن رنگینه هاست اما پس از انجام معاینات لازم مشخص شد که او کاملا سالم است و به هیچ بیماری‌ای مبتلا نیست. 

پدر ناماچی بعد از انتشار این خبر در رسانه‌ها به خبرنگاران گفته بود: «وقتی ناماچی متولد شد ما زبانمان بند آمده بود و هیچ چیز نمی‌توانستیم بگوییم. فقط از تعجب نشسته بودیم و به کودکمان نگاه می‌کردیم. بعد از آن من از دوستان نیجریه‌ای خود پرسیدم که آیا تا به حال شنیده‌اند نوزادی شبیه به او متولد شده باشد ؟ همه آنها گفتند که این اولین بار است که می‌شنوند کودکی با شرایط او به دنیا آمده است.»

البته پس از تولد ناماچی حرف و حدیث‌های زیادی پشت سر این خانواده شنیده شد؛ خیلی‌ها می‌گفتند که این کودک متعلق به بن نیست و ممکن است پدر او یک سفیدپوست باشد اما بن به‌شدت از همسرش دفاع کرد و گفت: «مطمئنم که ناماچی فرزند من است. من و همسرم هیچ گاه در زندگی به یکدیگر خیانت نکرده‌ایم.»

تولد این نوزاد برای پزشکان هم بسیار جالب و شگفت‌انگیز بود تا جایی که پروفسور بریان سایکز- سرپرست بخش ژنتیک دانشگاه آکسفورد- در این مورد گفته بود: «زمانی که نژادهای مختلف انسانی مثل دو نژاد سیاه و سفید با ادغام می‌شوند رنگ پوست کودک متولد شده معمولا متفاوت با والدینش متفاوت می‌شود؛ یعنی احتمال به دنیا آمدن کودکی که دورگه نیست خیلی کم است که دلیل آن هم به عقیده متخصصان آمیزش ژن‌های مختلف است.البته احتمال بروز چنین ژنی در جمعیت آفریقایی کارائیبی زیاد بوده اما در نیجریه‌ای‌ها بسیار نادر است.»

به نظر دکتر سایکز اگرچه نوزادان والدینی هم که سفیدپوست هستند ممکن است شبیه به ناماچی متولد شوند اما حتی موهای نوزادان بلوند هم به بوری موهای ناماچی نیست.او معتقد است برای به دنیا آمدن نوزادی شبیه ناماچی هم پدر و هم مادر باید اجداد سفیدپوست داشته باشند. این پزشک معتقد است ژن رنگ سفید در این خانواده نیجریه‌ای در طول نسل‌ها پنهان بوده و این بار غالب شده است. 

کد خبر 774172
منبع: همشهری سرنخ

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 7
  • نظرات غیرقابل انتشار: 10
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 10
    آلبینو هست و رنگ ریزه نداره پوست بچه. این خبر خیلی قدیمیه.
    • متین IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      12 0
      حداقل دو دقیقه وقت می‌ذاشتی می‌خوندی... در پاراگراف‌های 4، 7 و 8 علتش رو نوشته. اول خبر هم نوشته سال 2010 که نشون می‌ده قدیمیه.
    • مهسا DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      8 2
      طبق علم ژنتیک اگر A=ژن سیاه و a=ژن سفید باشد ژنوتیپ والدین این کودکAa بوده و آنها سیاه پوست ناخالص بودند طبق نظریه علم ژنتیکAa×Aa=1/4AA.1/2Aa.1/4aa پس احتمال اینکه فرزندشان سفید پوست خالص شود۱/۴میباشد
    • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      17 2
      گفتن نیست ، زال نیست ، خیانت هم نیست چطور در اجداد ماقبل تاریخشون یک سفید پوست بوده ؟؟؟؟؟😂😂
  • تمنا میر بلوچ IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    22 2
    قدرت خداوند
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    17 4
    در هر صورت اگه مشکلی از لحاظ خیانت نباشه یک نقص ژنتیکی هست ، خیلی هم عجیب نیست