مجموع نظرات: ۳
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
۰ نفر

اگر می‌خواهید یک خوراک سریع، مقوی و البته ارزان‌قیمت بپزید نودل مرغ و سبزیجات را انتخاب کنید. نودل مرغ و سبزیجات در اصل یک غذای چینی است.

نودل

همشهری آنلاین: اگر می‌خواهید یک خوراک سریع، مقوی و البته ارزان‌قیمت بپزید نودل مرغ و سبزیجات را انتخاب کنید. نودل مرغ و سبزیجات در اصل یک غذای چینی است. در ضمن اگر با طعم سویاسس هم میانه خیلی خوبی ندارید با طعم‌دهنده‌های ایرانی آن را طعم‌دار کنید. به عنوان مثال در این غذا از رب انار هم استفاده شده است.

مواد لازم برای ۴ نفر
۴ عدد فیله مرغ
۲ بسته نودل
۱ قوطی کنسرو سبزیجات (هویج، ذرت و نخود)
۱ عدد فلفل دلمه‌ای متوسط (نگینی خرد شود)
۱ عدد پیاز
۱ ق‌س سویاسس
۱ ق‌س آرد ذرت
۲ ق‌س رب انار
نمک و فلفل به مقدار لازم
روغن به مقدار لازم

۱.  پیاز را پوست کنده و بعد از شستن به صورت خلالی خرد کنید. در یک قابلمه مقداری روغن ریخته، روی حرارت بگذارید تا داغ شود. پیازهای خرد شده را در روغن سرخ کنید.
۲. فیله‌های مرغ را به قطعات مکعبی ۲ سانتی‌متری خرد کنید و به پیازها اضافه کنید و همراه آنها تفت دهید. در قابلمه را بگذارید و کمی صبر کنید تا فیله‌ها نیم‌پز شوند.
۳. حالا نودل‌ها را از بسته خارج کرده و به همراه یک پیمانه آب و فلفل‌های نگینی خردشده به قابلمه اضافه کرده و حرارت را کم کنید تا نودل و فلفل به همراه مرغ‌ها بپزند.
۴. کنسرو سبزیجات را باز کرده در آبکش بریزید تا آب آنها جدا شود. بعد آنها را هم به مواد داخل قابلمه بیفزایید.
۵. در این فاصله سس را آماده کنید، به این ترتیب که در یک کاسه کوچک، آرد ذرت را در کمی آب حل کرده و با سویاسس، رب انار و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید.
۶. در مرحله آخر سس را هم به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و خوب با نودل و مرغ و سبزیجات مخلوط کنید تا همه مواد مزه‌دار شوند.

این غذا مدت زمان پخت کمی دارد و جزو غذاهای سریع است.

کد خبر 773980
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    4 0
    کجا ارزونه این غذا ۲۰۰ تومن هزینه داره