مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۱
۰ نفر

در این فصل تابستان دستور یک خوراک خوشمزه و آسون برات دارم که رنگ‌هاش خود خود تابستونه. امتحانش کن ببین تو هم با من هم‌عقیده هستی.

غذا

همشهری آنلاین: خب شرط اول کارمون که یادته؟ آره اخلاق خوش؛ به‌ات بگم که اگه امروز بداخلاقی، این غذا رو درست نکن. چون دستور غذاهای من برای آدم‌های خوش‌اخلاقه؛ پس حواست‌رو جمع کن. نه وقت خودت رو تلف کن و نه موادت رو.

موادی که برای خوراک تابستانی لازم داری

ماهیچه یک گوساله خوش‌اخلاق     
یک کیلو کرفس سبز ترو تازه    
۴ ساقه هویج نارنجی عزیز    
۲ تا متوسطش سیب زمینی
 این دوست قدیمی  
سه تا متوسطش نخود سبز باصفا     
۲۵۰ گرم قارچ  
۱۵۰ گرم پیاز یار همیشگی غذاها  
۲ تا بزرگش سیر نازنین      
۳ حبه خوبش رب گوجه خوشرنگ    
۳ قاشق غذا خوری پر نمک و فلفل      
هر چقدر که دوست داری زرد چوبه      
کره ۲ قاشق غذاخوری       

شما اول لطف‌کن و ماهیچه‌هارو به تکه‌های کمی بزرگ‌تر از خورشتی خُرد کن و بذارشون کنار تا بهت بگم. بعدش؛ یک قابلمه مناسب این مقدار مواد رو که خوشگل هم هست، بذار روی حرارت متوسط. کره رو بریز توش و به‌اش فرصت بده تا آب بشه. در این مرحله پیازها رو که حلقه حلقه خرد کردی به همراه سیر نازنین که اونارو هم ریز ریز کردی بریز روی کره‌ها و همی بزن و به‌اشون فرصت بده تا کمی تغییر رنگ بدن.

حالا نوبتی هم باشه نوبت هنرپیشه اصلی این غذا یعنی ماهیچه است. با شادی فراوون اونارو وارد جمع دوست داشتنی پیاز و سیر کن. به‌اشون فرصت بده تا کمی با هم آشنا بشن. اما شما گاهی همی به‌اشون بزن که خدای نکرده ته نگیره.

تا دوستان مشغولن؛ زحمت بکش کرفس‌رو که حتما خوب شستی، به اندازه دو بند انگشت خرد کن و بذارشون کنار. الان شما یک هم دیگه به ماهیچه و دوستان بزن. هویج هارو هم که پوست کندی و شستی، به همون قد و قواره کرفس‌ها خرد کن و بذارشون کنار هم.

سیب‌زمینی‌ها که یادت نرفته؛ پوستشون‌رو بگیر و حلقه‌شون کن و به دوستان سبز و نارنجی ملحقشون کن.  

حالا برو سراغ قابلمه و یک هم مفصل بزن؛ زردچوبه رو بریز روی ماهیچه‌ها و بعدشم رب گوجه‌رو اضافه کن. کمی که هم زدی و همگی عاشقانه به رب چسبیدن، کمی آب به قابلمه اضافه کن. درش رو بذار و زیرش رو کم کن و بذار یک ساعتی بمونن.  

حالا تمام مواد در انتظار یعنی هویج، کرفس، نخود فرنگی، سیب زمینی و قارچ رو با سلیقه بریز روی ماهیچه و دوستان. اگر از نخود فرنگی کنسرو استفاده می‌کنی وقتی که گوشتت به مرحله پختگی رسید اونا رو در قابلمه بریز. در غیر این صورت بعد از اتمام پخت اثری از آثار نخود فرنگی نخواهی دید.

اگر فکر می‌کنی که آبش کمه معطلش نکن. کمی آب به‌اشون اصافه کن اما جان هر کی دوست داری زیاد نه به اندازه. (توجه داشته باش که قراره در آخر ما یک سس نسبتا غلیظ داشته باشیم؛ برای همین می‌گم آب زیاد نریز.) خب حالا درش رو دوباره بذار و به‌اشون فرصت بده تا به تفاهم برسن.

یادت باشه که نمک رو وقتی که ماهیچه پخت اضافه کن وگرنه گوشتت دیرتر می‌پزه. تا غذات حاضر بشه، فکر کن که به بهانه این غذا می‌تونی چند نفر رو دور هم جمع کنی. یک عده دوست خوب که باعث بشن آدم یک چند ساعتی فارغ از تمام مسائل ریز و درشت زندگی بشه. غذات که حاضر شد در قشنگ‌ترین ظرف خونه‌ات بریز و با عشق در سفره خونه‌ات بذار و درکنار اونهایی که دوست داری نوش جان کن. ای‌میل یادت نره.

کد خبر 773766
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha