در سفر رییس‌جمهوری به کنیا قرارداد تهاتر نیسان آبی با گوشت قرمز نهایی و مقرر شد گوشت ارزان کنیایی به بازار ایران وارد شود.

گوشت وارداتی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایران اقتصادی، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در نخستین سفرش به قاره آفریقا و در اولین مقصد این سفر، در پاسخ به دعوت همتای کنیایی خود وارد نایروبی (پایتخت کنیا) شد و به منظور ارتقای همکاری‌ها با مسوولان این کشور، تفاهمنامه‌های امضا کرد. به طوری که در دیدار تجار و بازرگانان کنیایی با رئیس‌جمهور، دو قرارداد همکاری امضا شد، یکی برای فروش نیسان زامیاد ایرانی به کنیا و دیگری برای واردات گوشت قرمز به ایران بوده است.

مجوز واردات گوشت قرمز از کنیا که پس از بررسی‌های تفصیلی سازمان دامپزشکی و صدور تأییدیه‌های بهداشتی صادر شده است، می‌تواند به تعدیل قیمت گوشت در بازار ایران کمک کند، از طرف دیگر چون واردات این محصول در ازای صادرات نیسان آبی است می‌توان گفت هیچ ارزی از کشور برای واردات گوشت قرمز خارج نمی‌شود.

این قرارداد از آنجایی اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم به منظور جلوگیری از خروج ارز از کشور و به جای واردات گوشت از کشورهایی چون برزیل، استرالیا و نیوزلند که به دلیل بعد مسافت در قیمت مقرون به صرفه نیست و بر کیفیت گوشت نیز اثرگذار است، بررسی‌های به عمل آمده در کنیا نشان داد جایگزینی بازار این محصول، تبعات مثبت اقتصادی به همراه دارد.

گفتنی است بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان، امارات، بحرین، کویت نیز گوشت گوسفندی، گاوی و دام زنده با قیمت ۱ تا ۳ دلار از کنیا وارد می‌کنند چون گواهینامه‌های بهداشتی این کشور هم بسیار سختگیرانه و در سطح اروپاست.

کد خبر 773502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • سیدمسعود قائم مقامی IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    6 1
    بدو نیسان آبی بخر که دیگه کوپنی خواهد شد.
  • فرهاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    4 0
    سلام‌ سه‌ دلار قیمت‌ گوشت‌ خریداری‌ شده‌ از افریقا هست‌ اقای‌رییس‌‌ ازت‌ یه‌ دنیا ممنونیم‌ فقط‌ پخش‌کن‌ بین‌ مردم‌ دست‌ این‌ دلال‌ یا سرمایه‌دارو قطع‌ کن‌‌ عملی‌ کن‌ اخه‌‌
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    2 2
    همشهری جان این چه مدل تیتر زدنه؟ نیسان آبی یعنی صادرات صنعت، یعنی تکنولوژی و این مایه سربلندی هست برای ایران
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۳
    3 2
    آفرین احسنت