همشهری آنلاین: فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که برای نخستین بار در کشور قفل چرخ‌های جدید کامیون‌ها در جاده‌ها بکارگرفته می‌شود، گفت:

کامیون‌های متخلف نوروز امسال را در کنار جاده‌ها سپری می‌کنند.

سرهنگ علیرضا اسماعیلی روز یکشنبه 25 اسفند در گفت‌وگو با خبرنگار شهری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به این که در نوروز پارسال یکهزار و 168 نفر در جاده‌های کشور کشته شدند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از کشته‌های تصادفات مربوط به کامیون‌هاست به شکلی که بر اساس آمارها در 49 درصد تصادفات فوتی کشور یک طرف تصادف کامیون است.

وی با بیان این که در 68 تصادف فوتی نوروز پارسال یک طرف حادثه کامیون یا تریلی بوده است، گفت: آمارها نشان می‌دهد در سال جاری بیش از 3 هزار کامیون، تریلی و کمپرسی در کشور تصادف فوتی و جرحی داشته‌اند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با اشاره به این که پلیس مصمم است در نوروز امسال به شدت با تخلفات مرگ‌آفرین خودروهای باربری برخورد کند، به ایسنا گفت: بر این اساس قفل‌های چرخ مخصوصی برای این وسایط نقلیه خریداری و در اختیار گشتی‌ها و پاسگاه‌های پلیس‌راه کشور قرار گرفته است.

وی گفت: به تمامی مأموران پلیس‌راه کشور ابلاغ شده است در نوروز امسال کامیون‌ها و تریلی‌هایی که رفتارهای پرخطر شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و ... داشته باشند را در پارکینگ‌های مناسب با قفل چرخ متوقف کنند.

فرمانده پلیس‌راه کشور با تاکید بر این که سهم ناوگان عمومی بار در تصادفات کشور تنها 20 درصد است، افزود: در عین حال بخش اعظمی از تصادفات مرگ‌آفرین ناشی از تخلفات این خودروهاست.

وی تصریح کرد: از رانندگان متخلف در نوروز امسال تست سلامت شامل اعتیاد و الکل گرفته می‌شود و در صورت مثبت بودن نتیجه تست راننده برای طی مراحل قضایی به دادگاه معرفی می‌شود

کد خبر 77287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز