همشهری‌آنلاین: نخستین واحد خصوصی صنعتی شمش طلا با حضور وزیر صنایع و معادن و استاندار خراسان رضوی در تربت حیدریه همزمان با میلاد رسول اکرم (ص) افتتاح شد

به گزارش مهر، در تربت‌حیدریه، وزیر صنایع و معادن در مراسم افتتاح این واحد صنعتی با بیان توانمندی کشور در تولید فرآوده‌های معدنی با ارزش در کشور گفت: این واحد فرآوری صنعتی و معدنی با نام طلای زرمهر توان استخراج بالغ بر 500 کیلوگرم طلا در قالب شمش را دارد.

علی اکبرمحرابیان خاطرنشان کرد: طرح استخراج و فرآوری طلای تربت حیدریه از آذرماه سال 84 آغاز در دستور کار دولت و به ویژه استان خراسان قرار گرفته بود.

وی با اشاره به توانمندی بخش خصوصی در توسعه زیرساختهای فنی و تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا گفت: میزان سرمایه‌گذاری این واحد یک و 6 دهم میلیون دلار بوده که تا امروز با هزینه برابر با 110 میلیارد ریال آماده تولید شده است.

محرابیان در ادامه با بیان اینکه ماشین آلات این واحد صنعتی را از کشورهای چین و آلمان وارد کرده‌ایم، افزود: ظرفیت انرژی مصرفی این واحد صنعتی 1200 کیلو وات ساعت و سوخت مصرفی روزانه آن برابر 3000 لیتر نفت و گاز است.

وی با اشاره به اینکه با افتتاح واحد صنعتی طلای زرمهر 90 نفر به طور مستقیم وارد بازار کار شدند، اظهار داشت: محصولات فرآوری شده شرکت طلای زرمهر تربت حیدریه در بخشهای پزشکی، نظامی، صنعتی، نانوتکنولوژی کاربرد دارند.

کد خبر 77278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز