رییس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد که ۱۰ درصد از زباله تولید شده در شهر تهران کیسه های پلاستیکی است و لازم است سایر دستگاه‌های فرهنگی هم برای کمک به کاهش مصرف پلاستیک و نایلون وارد میدان شوند.

كيسه پلاستيكي

به گزارش همشهری آنلاین، سوده نجفی در مورد اقدامات مدیریت شهری در کاهش مصرف نایلون با اشاره به کمیته برنامه‌ریزی و نظارت و موضوع بند «الف» مصوبه تغییر الگوی مصرف کیسه‌ها و ظروف پلاستیکی در شهرداری تهران، گفت: جلسات این کمیته به صورت فصلی برگزار می‌شود و از ابتدای فعالیت تا کنون ۳ جلسه تشکیل شده که ریاست آن با معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری و دبیرخانه آن در اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری است که بنده نیز به عنوان نماینده شورای شهر در این کمیته عضویت دارم.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: رویکرد این کمیته مبتنی بر کاهش استفاده از محصولات پلاستیکی در مراکز تحت نظر شهرداری همچون میادین میوه و تره بار و فروشگاه شهروند است تا بتوان از این طریق و انجام برخی اقدامات فرهنگی و آگاه سازی درباره مضرات استفاده از محصولات پلاستیکی، این موضوع را در بین شهروندان تبیین کرد.

نجفی افزود: بر این اساس شرکت شهروند و سازمان میادین میوه و تره‌بار در شهرداری، ۲ مرکز حائز اهمیت در عملیاتی کردن فرایند جایگزینی کیسه‌های پلاستیکی به محصولات قابل بازیافت و تجدیدپذیر در طبیعت هستند که باید به طور جد به آن توجه شود.

رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: در راستای مصوبات این کمیته، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری با همکاری سازمان میوه و تره بار و فروشگاه شهروند نقاطی را در سطح شهر تعیین کردند و اقداماتی همچون انجام تبلیغات محیطی با هدف اشاعه فرهنگ استفاده از کیسه های جایگزین کیسه پلاستیکی، تعبیه صندوق سبز با هدف ترغیب شهروندان به کاهش مصرف کیسه پلاستیکی، آموزش چهره به چهره شهروندان در راستای معرفی معایب استفاده از کیسه های پلاستیکی و اهداء کیسه پارچه ای به خریداران صندوق سبز را انجام دادند.

وی یادآور شد: این اقدامات برای کاهش مصرف پلاستیک کافی نیست و باید سایر دستگاه های فرهنگی برای کمک به محیط زیست تلاش کنند. متاسفانه بر اساس آمارهای ارائه شده بیش از ۱۰ درصد از زباله تولید شده در شهر تهران کیسه‌های پلاستیکی است که این موضوع نشان دهنده استفاده بالای شهروندان از کیسه‌ها پلاستیکی است.

کد خبر 772659

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha