کارشناسان فضای سایبر نشان داده‌اند که چرا هرگز نباید از یک رمز عبور بیش از یک بار استفاده کنید؛ اگر کاربران گجت مرتکب یک اشتباه ساده و بسیار رایج شوند و بیش از یکبار از یک رمز عبور استفاده کنند در معرض موج خطرناکی از حملات سایبری قرار می‌گیرند.

رمز عبور

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، اغلب مردم یک رمز عبور قوی انتخاب می‌کنند و سپس بارها و بارها آن را مورد استفاده قرار می‌دهند. به این دلیل که به خاطر سپردن تنها یک رمز عبور آسان است و به شما امکان دسترسی سریع به همه حساب‌ها و برنامه‌هایتان را می‌دهد.

اما به گفته برد فریمن، مدیر فناوری «سنس آن» (SenseOn)، این بسیار خطرناک است. فریمن گفت: «قانون شماره یک امنیتی این است که از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید. بسیاری از وب‌سایت‌ها در معرض خطر قرار می‌گیرند و استفاده مجدد از یک رمز عبور می‌تواند منجر به شکست آبشاری شود زیرا مهاجمان می‌توانند به چندین سرویسی که شما برای آنها ثبت نام کرده‌اید دسترسی داشته باشند.

به گفته فریمن، این می تواند به یک سارق هویت اجازه دهد تا تصویری غنی از شما بسازد و علیه شما یا کارفرمای شما اقدام به  کلاهبرداری کند.

اگر یک حساب هک شده یا لو رفته باشد، کلاهبرداران می‌توانند از رمز عبور شما برای نفوذ به تمام حساب‌های شما استفاده کنند که ورود به سیستم  رمز عبور یکسانی دارند. این بدان معنی است که یک رخنه کوچک در جایی می‌تواند ناگهان به یک حمله سایبری عظیم تبدیل شود. این شما را در معرض خطر جدی از دست دادن مال و کلاهبرداری قرار می‌دهد. هکرها حتی می توانند از یک حمله سایبری بزرگ برای جاسوسی از شما یا حتی اخاذی یا باج گیری استفاده کنند.

خوشبختانه ایمن ماندن آسان است: از رمزهای عبور مجدد استفاده نکنید. اگر مشکل به نظر می رسد، بهتر است از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید. ممکن است قبلا یکی داشته باشید: دستگاه‌های اپل مانند آیفون به شما iCloud Keychain را ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

این فضای ابری به طور خودکار رمزهای عبور قوی برای حساب‌ها ایجاد می‌کند و سپس آن‌ها را برای شما ذخیره می‌کند. گوگل یک ویژگی مشابه مدیریت رمز عبور را از طریق مرورگر کروم خود ارائه می دهد. هم اپل و هم گوگل در تلاش هستند تا کاربران را به طور کلی از رمزهای عبور به سمت سیستم جدیدی به نام Passkeys سوق دهند. ورود بدون رمز عبور به تازگی در دسترس است، و به این معنی است که شما به هیچ وجه نیازی به داشتن رمز عبور برای یک حساب کاربری ندارید.

کد خبر 772496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha