میلیون‌ها دارنده تلفن اندرویدی باید در اسرع وقت گوشی‌های خود را به‌روزرسانی کنند. کارشناسان برجسته سایبری ضمن صدور این هشدار می‌گویند سه نقص امنیتی در تلفن‌های اندرویدی در حال حاضر توسط کلاهبرداران مورد سوء استفاده قرار می‌گیرند.

اندروید

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، در آخرین به‌روزرسانی اندروید، گوگل ده‌ها نقص را برطرف کرد، اما سه مورد از آن‌ها بسیار خطرناک هستند. تنها راه حل جلوگیری از این حملات به روز رسانی گوشی‌های اندروید است. به گفته یک شرکت پیشرو امنیت سایبری، دلیل خطرناک بودن این سه نقص امنیتی این است که آن‌ها به طور فعال توسط مجرمان سایبری مورد استفاده قرار می گیرند.

«مالاور بایتز لب» (Malwarebytes Labs) توضیح داد: «در به‌روزرسانی ماه ژوئیه برای سیستم‌عامل اندروید (OS)، گوگل ۴۳ آسیب‌پذیری را اصلاح کرده است که سه مورد از آن‌ها به طور فعال از آسیب‌پذیری‌های روز صفر استفاده می‌کنند. بولتن امنیتی اشاره می‌کند که نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این سه آسیب‌پذیری ممکن است تحت بهره‌برداری محدود و هدفمند قرار داشته باشند.»

بیشتر بخوانید:


اگر تلفن اندرویدی شما در سطح به روز رسانی  ۰۵-۰۷-۲۰۲۳ یا بالاتر است، مشکلاتی که در زیر مورد بحث قرار گرفته است برطرف شده است. به‌روزرسانی‌ها برای کاربرانی که دارای اندروید ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۲L و ۱۳ هستند، ارائه شده است. با رفتن به برنامه تنظیمات می توانید شماره نسخه اندروید خود را بررسی کنید. خوشبختانه رفع آن بسیار آسان است: فقط باید گوشی خود را به روز کنید.

هشدار: اندرویدی‌ها گوشی خود را به‌روز رسانی کنند | خطر جدی حملات سایبری به دلیل سه نقص امنیتی


به تنظیمات بروید و به دنبال «درباره تلفن» (About Phone) یا «درباره دستگاه» (About Device) بگردید. سپس می‌توانید روی «به‌روزرسانی‌های نرم‌افزار» ضربه بزنید تا ببینید آیا دانلود جدیدی وجود دارد یا خیر. اگر چیزی وجود ندارد، شما در حال حاضر آخرین نسخه اندروید را اجرا می کنید.

نصب منظم به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری بسیار مهم است، زیرا  این به روز رسانی‌ها می‌توانند از حملات سایبری خطرناک جلوگیری کنند. اگر گوشی اندرویدی شما آنقدر قدیمی است که دیگر به روز رسانی نرم افزاری دریافت نمی‌کند، باید به فکر ارتقاء باشید. بسته به مدل اندروید شما، ممکن است گوشی شما پس از چند سال از رده خارج شود.

اگر گوشی خود را ارتقا ندهید، در معرض خطر قفل شدن به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری آتی قرار خواهید گرفت که می‌توانند از شما در برابر حملات سایبری خطرناک محافظت کنند.

کد خبر 772235

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha