همشهری آنلاین: بنیان‌گذار شبکه جهانی اینترنت در سخنرانی خود در مرکز تحقیقات سرن اظهار داشت که سرعت تکامل وب هر لحظه در حال افزایش است.

به گزارش بی‌بی‌سی تیم برنرز لی، که در مراسمی به مناسبت بیستمین سالگرد ارائه طرح تاریخی خود برای ساخت اولین زیربناها و پروتکل‌های وب سخن می‌گفت اضافه کرد که تغییرات آینده اینترنت دنیا را متحول می‌کند.

او همچنین می‌افزاید که آینده اینترنت در تلفن‌های موبایل نهفته است.

وی این سخنرانی را در مرکز تحقیقاتی سرن (سازمان تحقیقات هسته‌ای اروپا) در سوئیس انجام داد. آقای لی 20 سال پیش در این مرکز تحقیق بر روی مفاهیم وب را شروع کرد. در آن زمان ناظر طرح تحقیقاتی وی طرحش را "مبهم ولی جالب" توصیف کرد و تیم برنرز لی یک سال بعد نرم‌افزاری را طراحی کرد که به کاربران اجازه اتصال به شبکه اینترنت را می‌داد.

او در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفت: "صنعت اینترنت در حال حاضر در اول راه است و موبایل می‌تواند نقش ابزار محرک این صنعت را ایفا کند. در بعضی از کشورها این تنها وسیله دسترسی مردم به اینترنت خواهد بود."

تیم برنرز لی که هم‌اکنون سمت ریاست کنسرسیوم شبکه تارگستر جهانی(W3C) عهده دارد از رشد توانایی بعضی شرکت‌ها در شناسایی علایق کاربران و دستکاری تجاری در مطالبی که به آن‌ها عرضه می‌شود ابراز نگرانی کرد.

گوگل یکی از نمونه‌های این گونه فعالیت‌هاست که با شناسایی علایق مردم بخشی از تبلیغات نتایج جستجو را با هدف جذب توجه آن‌ها تغییر می‌دهد.

کد خبر 77247

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز