مدیر گروه مطالعات خدمات شهری مرکز مطالعات و برنامه ریزی شهر تهران گفت: در صورت فعال شدن گسل ری و زلزله ناشی از آن بیش از ۵۵ میلیون تن آوار و نخاله ساختمانی تولید می‌شود.

زلزله

به گزارش همشهری آنلاین، فرهاد خسروانی، مدیر گروه مطالعات خدمات شهری مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در نشست تخصصی "الزامات مدیریت پسماند شهر تهران در شرایط بحرانی با محوریت زلزله" گفت: ایران، جزو ۱۰ کشور حادثه‌خیز جهان و چهارمین کشور در آسیا است. زلزله‌ها به عنوان یکی از پدیده‌های طبیعی ناگهانی و قدرتمند، می‌توانند به خسارات جبران‌ناپذیر در جامعه منجر شوند.

وی افزود: تهران از سال ۱۲۰۹(زلزله ۷ ریشتری شمیرانات) تاکنون زلزله شدیدی را تجربه نکرده است که طبق آمار، دوره بازگشت زلزله شدید در تهران ۱۵۰ سال است.

وی با اشاره به اینکه تهران گسل مشاء، نیاوران، پارچین و گسل ری را دارد، با تخمین ترکیب و مقدار انواع پسماندهای قابل تولید در صورت وقوع زلزله احتمالی، عنوان کرد: به عنوان مثال درصورت فعال شدن گسل ری و وقوع زلزله ناشی از آن (به بزرگی ۷ ریشتر)، بیش از ۵۵ میلیون تن آوار و نخاله ساختمانی تولید خواهد شد؛ بنابراین بر ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه به­ منظور کاهش آسیب‌های ناشی از زلزله شهر تهران تأکید داریم.

کد خبر 772416

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha