شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مخالفان در ماداگاسکار اعلام کردند قدرت را در اختیار خود گرفته‌اند

 روئیندفو زافیتسیمیوالو مونجا (Roindefo Zafitsimivalo Monja)، سیاستمدار مخالف روز شنبه اعلام کرد، مارک راوالومانانا (Marc Ravalomanana)، رییس جمهور ماداگاسکار، دولت و همچنین سنا و پارلمان از قدرت خلع شده‌اند.

خبرگزاری آلمان از آنتاناناریوو گزارش داد، به گفته وی، مخالفان دفاتر خالی دولتی و همچنین ریاست جمهوری را گرفته‌اند و قدرت را اعمال می‌کنند.

مونجا که بیانیه امضا شده آندری راجولینا (Andry Rajoelina)، رهبر مخالفان را قرائت می‌کرد، اعلام کرد انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی ظرف دو سال آینده برگزار می‌شود.

نخست‌وزیر مونجا
مونجا همچنین خود را به عنوان نخست‌وزیر دولت موقت به ریاست جمهوری راجولینا معرفی کرد. وی همراه با تعدادی دیگر از وزیران اعلامی مخالفان و همچنین حدود 30 تن از مقامات ارتش این دولت را اداره خواهد کرد.

راجولینا اندکی پس از اعلام این تحولات در پایتخت ماداگاسکار میان هزاران تن از هوادارانش حضور یافت. رهبر مخالفان در روزهای گذشته از ترس بازداشت، پنهان شده است. مخالفان از دیوان عالی ماداگاسکار خواستار برکناری راوالومانانا از سمت ریاست جمهوری و همچنین انحلال دولت و پارلمان شده بودند.

از اواسط دسامبر نبرد قدرت میان راوالومانانا و راجولینا بالا گرفت. از آخر ژانویه درگیری‌های خشن بیش از 100 تن را به کشتن داد. راجولینا، شهردار سابق پایتخت، دولت را متهم می‌کند که ثروت این کشور را به شرکت‌های خارجی می‌دهد. علاوه بر این، او رییس جمهور ماداگاسکار را دیکتاتور می‌داند

کد خبر 77230

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز