یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۸:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دست کم 23 نفر در تظاهراتی خشونت‌آمیز در خارج از کاخ ریاست جمهوری ماداگاسکار کشته شدند.

به گزارش سی ان ان، یک مقام آتش‌نشانی بیمارستان اصلی ماداگاسکار در گفت و گو با درگوار پورتیه از خبرنگاران خارجی مستقر در این کشورضمن اعلام خبر فوق افزود: 83 نفر در درگیری‌ها در آنتانانریوو پایتخت مجروح شده‌اند.

امبولا رامامانانا از مقامات ارشد رسانه ای ماداگاسکار نیز گف که کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی به دست کم 18 نفر از مجروحان این حادثه امداد رسانده است.

رویترز نیز به نقل از یک افسر پلیسی که نامش فاش نشده است، اعلام کرد که 25 نفر بر اثر درگیری‌ها کشته شده اند.

تظاهرکنندگان در حال راه پیمایی به سمت کاخ راوالومانانا بودند که پلیس ضد شورش علیه آن‌ها آتش گشود.

یکی از شاهدان عینی که بریتانی مارتین نام دارد و عضو دانشگاه هاروارد آمریکا است نیز در این باره گفت که صدای مردم را   را در میانه شلیک گلوله‌ها می شنیده است. او احتمال می دهد پلیس برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از گاز اشک آور استفاده کرده باشد.

مارتین که از طریق تلفن در زمان وقوع حادثه سخن می‌گفت: از پنجره می‌توانم خودروهای نظامی و آمبولانس‌هایی را که از محل گذر می‌کنند، ببینم. ما طبق گزارش‌هایی که از طریق آژانس‌های خبری فرانسوی و مالاگاسی دریافت کرده‌ایم متوجه شده ایم که تعدادی از مردم کشته شده‌اند.

برمبنای گزارش‌ها احتمال می‌رود در جریان درگیری‌های اطراف کاخ ریاست جمهوری 30 نفر کشته شده باشند.

تا کنون تظاهرات گسترده‌ای علیه بر کناری اندری راجوئلینا شهردار آنتاناناریوو انجام گرفته است. او برای در دست گرفتن قدرت با رئیس جمهوری در رقابت است. پیشتر و در جریان تظاهراتی که 20 هزار نفر در آن شرکت جسته بودند، هواداران شهردار سابق اعلام کرده بودند، که او بالاترین مقام دولت انتقالی است.

رجوئلینا که با دولت ماداگاسکار وارد مناقشه بر سر قدرت شده است، اعلام کرد که در صورت کنار نرفتن رئیس جمهوری دولتی انتقالی تشکیل خواهد داد .

شهردار برکنار شده  آنتاناناریوو،  مارک راوولمانانا رئیس جمهوری ماداگاسکار را متهم به هدر دادن بودجه دولتی و دیکتاتور بودن کرده است.

راجوئلینا در روز سه شنبه 3 فوریه توسط دولت از مقام شهرداری برکنار و راندریاناریسوا یکی از مقامات محلی به جای وی منصوب شد.

کد خبر 74904

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز