سخنگوی حکومت افغانستان با اشاره به اختلافات «اشرف غنی» رئیس جمهور پیشین و «عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه پیشین این کشور گفت: از ما هم چنین حکومت فراگیری می‌خواهند.

«عبدالله» و «اشرف غنی»

به گزارش همشهری آنلاین، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی حکومت افغانستان پس از یک مستند تلویزیون درباره اختلافات اشرف غنی و عبدالله عبدالله در حکومت پیشین این کشور در تویئترش نوشت جهان از ما «این گونه حکومت فراگیر» می‌خواهد.

تلویزیون ملی حکومت افغانستان به تازگی مستندی درباره اختلافات اشرف غنی، رئیس‌جمهور پیشین و عبدالله عبدالله‌ رئیس شورای عالی مصالحه پیشین این کشور، برخوردهای فیزیکی برخی اعضای پارلمان در جریان بحث بر سر مسائل حساس و اعتراضات خیابانی شهروندان تهیه کرده است.

ذبیح‌الله مجاهد با نشر این مستند در توئیترش نوشته است: «از ما هم این گونه حکومت فراگیر می‌خواهند».

به نظر می‌رسد اشاره سخنگوی حکومت افغانستان به اختلافات اشرف غنی و عبدالله بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری و انجام مراسم تحلیف جداگانه از سوی آنهاست.

مولوی عبدالکبیر سرپرست نخست وزیری حکومت افغانستان چندی قبل در نشستی با حضور مقامات ارشد کابل در واکنش به درخواست‌ها برای ایجاد دولت فراگیر اظهارداشت حکومت کنونی از هر منظر فراگیر است و نمایندگان همه اقوام در آن حضور دارند.

عبدالکبیر تاکید کرده بود اگر معنی فراگیری این است که چند عنصر مفسد که در افغانستان جای ندارند و فرار کرده‌اند و غلامان خارجی‌ها هستند، در حکومت شامل شوند، برای ملت ما و برای ما قابل‌ قبول نیست. با حضور این افراد، حکومت همه‌شمول(فراگیر) نمی‌شود و حکومت با فساد مواجه می‌شود.

کد خبر 772023
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha