هبت الله آخوندزاده رئیس طالبان در پیامی به مناسبت عید سعید قربان، از کشورهای اسلامی خواست در برابر ظلم رژیم اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین سکوت نکنند.

هیبت‌الله آخوندزاده

به گزارش همشهری آنلاین، هبت الله آخوندزاده رئیس طالبان در پیام تبریکی به مناسبت عید سعید قربان، از کشورهای اسلامی خواست در برابر ظلم رژیم اسرائیل به مردم بی‌دفاع فلسطین سکوت نکنند.

در این بخش از پیام آخوندزاده آمده است: «ظلم‌های اسرائیل علیه زنان، کودکان و مردم بی‌دفاع فلسطین را شدیداً محکوم می‌کنیم و از سایر کشورها می‌خواهیم که در راستای جلوگیری از این جنایت بزرگ و ظلم‌های وحشیانه، وظیفه خویش را ادا نمایند».

در پیام رئیس طالبان آمده با اشاره به تحولات افغانستان آمده است: «با حاکمیت امارت اسلامی، نظام اسلامی اعاده شده است. شریعت مقدس اسلامی اعلان و تطبیق شده است، برای ارتقای شعایر دینی و تقویت و گسترش مراکز دینی اقدامات صورت گرفته است. در قانون‌گذاری، حکومتداری، قضاوت، اقتصاد، فرهنگ و سایر عرصه‌های زندگی، اصلاحات دینی جریان دارد. همه این‌ها اهداف و ارزش‌هایی‌ هستند که برای دستیابی آن مردم مسلمان ما مبارزه طولانی کرده و قربانی‌های بزرگی را متقبل شده‌اند».

وی با خاطرنشان کردن این مطلب که بار دیگر استقلال افغانستان تأمین شده و اخوت اسلامی و وحدت ملی در این کشور تحکیم یافته است، عنوان کرد که «هر گونه تعصبات تحت عنوان قوم، زبان و سمت از میان برده شده است، تمامیت ارضی کشور حفظ شده و از تمام مرزها قاطعانه دفاع و حراست می‌شود».

رئیس طالبان در بخش دیگری از پیام خود، مسئولان دولت را خدمت به مردم این کشور فراخوانده و می‌گوید: «توصیه من به مسئولین امارت اسلامی این است که در تمام بخش‌های حکومتداری برای خدمت، امنیت و آسایش مردم مؤمن ما وظایف‌شان را با جدیت انجام دهند. دروازه‌های خویش را بر روی مردم باز کنند، کارهای‌شان را به گونه احسن و فوری اجرا نمایند، طوری با مردم برخورد ننمایند که آنان خود را از مسئولین بیگانه و یا کمتر احساس کنند».

رئیس طالبان در ادامه افزوده است: «این همان ملتی است که در سلسله جهاد ۲۰ ساله جان، مال، خانه و فرزندان خود را فدای مجاهدین می‌کردند و برای هرگونه فداکاری حاضر بودند. اکنون منسوبین امارت اسلامی درباره نحوه برخورد با مردم در معرض آزمایش قرار دارند. فرمان من به مسئولین امنیتی این است که در روزهای عید سعید قربان در راستای تأمین امنیت و آرامش مردم و خدمت به آنان توجه کامل نمایند و برای خوشحالی و آرامش هموطنان اقدامات لازم را انجام دهند. از خانواده‌های شهدا، معلولین و یتیمان عیادت نمایند و تا اندازه توان خویش به آنان کمک کنند».

کد خبر 769481
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    0 0
    مگر در افغانستان خانواده شهدا بطور رسمی دارند ؟؟؟؟!!!