همشهری آنلاین: پلیس جنایی فدرال اتریش (بی کی) روز جمعه 23 اسفند از نابود کردن یک شبکه اینترنتی بزرگ که تصاویر مستهجن کودکان را منتشر می‌کرد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا از وین، پلیس جنایی فدرال اتریش در بیانیه خود اعلام کرد این شبکه اینترنتی به پخش عکس‌ها و تصاویر ویدیویی مستهجن از کودکان اقدام می‌کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس تا کنون 1000 فرد مظنون به همکاری با این شبکه دستگیر شده‌اند. آسوشیتدپرس اعلام کرد کودکان قربانی این شبکه بین 9 تا 12 سال سن داشته‌اند.[پدر شیطان‌صفت اتریشی به قتل متهم شد]

در همین حال به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شین‌هوا؛ بازرسی‌ها در خصوص این پرونده زمانی شروع شد که پلیس کشور کرواسی در بازرسی های اینترنتی خود متوجه شد حدود 150 هزار نفر تنها در عرض سه روز به یک پایگاه اینترنتی خاص مراجعه و تصاویر مستهجن کودکان را از این پایگاه ذخیره کردند.

پلیس کرواسی به محض آگاهی، این موضوع را با سازمان پلیس جنایی بین‌الملل (اینترپل) در میان گذاشت و از آنان درخواست کمک کرد.

پلیس اتریش اعلام کرد تا کنون تعداد 935 تن در اتریش در رابطه با این پرونده دستگیر شده‌اند. از میان این افراد 189 تن مظنون به تکثیر و یا اشاعه تصاویر مستهجن کودکان هستند.

پلیس اتریش تنها در شهر وین تعداد نود و چهار منزل مسکونی را برای یافتن سر نخ در مورد این پرونده مورد بازرسی قرار داد.

ماموران پلیس اتریش همچنین تعداد چهارده هزار دستگاه رایانه و تعداد زیادی دیسک سخت رایانه و سایر دستگاه‌های ذخیره اطلاعات را ضبط کردند.

مقامات پلیس اتریش اظهار داشتند مظنونین این پرونده از ایالت‌های مختلف این کشور هستند و در میان آنها سیاستمداران، وکلا و پزشکان نیز مشاهده می‌شوند. 

کد خبر 77163

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز