بررسی‌های کارآگاهان جنایی پلیس آلمان بیانگر آن است که «تیم کرچمر» دانش‌آموز 17ساله‌ای که با حمله به مدرسه سابقش، حداقل 15 نفر را به قتل رساند

شب قبل از جنایت در یک سایت اینترنتی درباره آن هشدار داده بود.

به گزارش دویچه وله، این دانش‌آموز 17 ساله که صبح چهارشنبه گذشته با حمله به مدرسه آلبرتویل در شهر وینندن آلمان، حداقل 15 نفر از دانش‌آموزان مدرسه را به ضرب گلوله از پای درآورد و سپس در یک سوپرمارکت خودکشی کرد، در چت روم و سایت خود اعلام کرده بود که چندین اسلحه در منزل دارد و قصد دارد با رفتن به مدرسه قبلی‌اش از اسلحه‌های خود استفاده کند.

وی در وب‌سایت خود نوشته بود:« من از این زندگی فلاکت بار خسته شده‌ام؛ چرا که همه روزهای آن شبیه به هم هستند، مردم به من می‌خندند و هیچ‌کس مرا جدی نمی‌گیرد. به همین خاطر من به مدرسه‌ام در «وینندن» می‌روم تا آنجا را با خاک یکسان کنم.»

به گزارش پلیس شهر وینندن که تحقیقات گسترده‌ای را درباره انگیزه این جوان جنایتکار آغاز کرده است، بررسی رایانه شخصی او نشان می‌دهد که او نیمه شب  پیش از جنایت،  با ارسال پیامی به پدرش گفته بود که قصد انجام چنین کاری را دارد، ‌اما پدر وی که یک تاجر ثروتمند است باور نکرده بود.  پدر تیم در بازجویی‌ها به ماموران پلیس گفته است که در روز حادثه پسر وی اسلحه‌ای را که خشاب آن پر بود با ‌٢٠٠ گلوله اضافی از اتاق خواب وی برداشت و ‌١٣٠گلوله آن را شلیک کرد.

علاوه براین، پدر نوجوان جنایتکار به ماموران گفت که پسرش در زندگی هیچ کمبودی نداشته و سال گذشته نیز پس از  ترک تحصیل،  وارد کار تجاری شده بود. به گفته وی پسرش یک بازیکن موفق ورزش تنیس بود و وی هرگز تصور نمی‌کرد  که او دست به چنین جنایتی بزند.

یکی از دوستان سابق تیم که از این حادثه تیر‌اندازی جان سالم به‌در برده است، به خبرنگاران گفت: ما در کلاس درس نشسته بودیم که او با لباسی نظامی در حالی که اسلحه‌ای در دست داشت وارد کلاس شد، ابتدا فکر کردیم که او شوخی می‌کند، ‌اما او شروع به تیر‌اندازی کرد و بعد دیگر هیچ‌چیز نفهمیدم.

«آنگلا مرکل» - صدر اعظم آلمان - روز پنجشنبه اعلام کرد این کشور در غمی عظیم فرو رفته و این روز را «روز عزای عمومی» در آلمان اعلام کرد.

کد خبر 77150

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز