کلینیک تخصصی اتیسم برای ارائه خدمات توانبخشی به این طیف از بیماران در منطقه ۱۳ راه‌اندازی شد.

اتیسم

به گزارش همشهری آنلاین، شهردار منطقه۱۳ از بهره برداری خانه امید ۴ انجمن اتیسم ایران در محله شورا با همکاری معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۳ و حمایت حامیان جامعه اتیسم خبر داد.   

«محمدهادی علی‌احمدی» درباره دلایل بهره برداری از خانه اتیسم  گفت: «هدف از افتتاح این مرکز توسعه خانه‌های امید در نقاط مختلف تهران و خصوصا مناطق محروم کشور برای دسترس‌پذیری و استفاده از جلسات درمان با حداقل هزینه است. هزینه های توانبخشی و درمانی برای بیماران اتیسمی کمرشکن و گران است. به همین خاطر با توجه به درخواست خانواده‌های بیماران مبنی بر راه اندازی یک کلینیک در شرق تهران، خانه امید ۴ انجمن اتیسم ایران برای ارائه خدمات به خانواده های ساکن شرق تهران دایر شده است. »

به گفته علی احمدی، این مرکز در کمتر از ۱۴ روز که از شروع به کارش می‌گذرد به بیش از  ۳۰ کودک طیف اتیسم خدمات ‌توان‌بخشی ارائه داده است. قرار است تا پایان ماه جاری این ظرفیت افزایش پیدا کرده بتواند از این پس به ۱۰۰ کودک اتیسم خدمات ارائه دهد.

شهردار منطقه۱۳ به خدمات  این مرکز اشاره کرد و گفت: «کاردرمانی حسی- حرکتی، گفتاردرمانی شناختی، رفتاردرمانی، بازی‌درمانی گروهی به علاوه مشاوره فرزندپروری، معاینه فوق‌تخصص روان‌پزشکی کودک‌ونوجوان و معاینه روان‌پزشک بزرگسال ویژه والدین از جمله خدمات درمانی و توانبخشی این مرکز است.»

کد خبر 771081

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha