دوشنبه ۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
۰ نفر

یکصد کودک معلول از زمان آغاز به کار مرکز توانبخشی کودکان معلول در مؤسسه نیکوکاری رعدالغدیر تاکنون با به دست آوردن توانایی‌های لازم، زندگی اجتماعی و تحصیلی عادی خود را آغاز کرده‌اند.

مؤسسه نیکوکاری رعدالغدیر

«علی سلطانزاده» مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری رعدالغدیر با اشاره به زمانبر بودن و هزینه‌های بالای خدمات توانبخشی برای کودکان معلول گفت: «باید سال‌ها زمان صرف شود تا یک کودک دارای معلویت مادرزادی یا معلولیت ناشی از سوانح و حوادث بتواند به زندگی عادی خود برگردد. در مرکز توانبخشی کودکان معلول مؤسسه رعدالغدیر انواع خدمات کاردرمانی و گفتار درمانی به‌صورت کاملاً رایگان به خانواده‌ها ارائه می‌شود و همین امر سبب شده تا بسیاری از خانواده‌هایی که کودک معلول دارند و پیش از این به دلیل مشکلات مالی قادر به استفاده از این‌گونه خدمات نبودند با مراجعه به این مرکز در صدد ارتقای کیفیت زندگی کودکان خود باشند. »

سلطانزاده در مورد دلایل راه‌اندازی مرکز توانبخشی ویژه کودکان در مؤسسه رعدالغدیر گفت: «ما در سال‌های ابتدایی تأسیس این مؤسسه نیکوکاری فقط به معلولان بزرگسال خدمات توانبخشی ارائه می‌کردیم، اما در همان زمان خانواده‌های بسیاری کودکان معلول خود را به این مؤسسه می‌آوردند و همین مسئله سبب ایجاد دغدغه ذهنی برای بانیان این مؤسسه شد و آنها تصمیم گرفتند مرکز توانبخشی ویژه کودکان معلول را راه‌اندازی کنند. » مدیرعامل مؤسسه نیکوکاری رعدالغدیر با بیان اینکه همه ساله حدود۳۰هزار کودک معلول در کشور متولد می‌شوند و به این آمار باید کودکانی را هم که در اثر حوادث و سوانح دچار معلولیت می‌شوند اضافه کرد، افزود: «این آمار و ارقام نگران‌کننده است و ما به همین دلیل فعالیت‌های خودمان را در این مرکز با ۲رویکرد درمانی و پیشگیری دنبال می‌کنیم. » 

کد خبر 445254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha