بر اساس لایحه جدید دولت بریتانیا، رسانه‌های اجتماعی باید از کودکان در برابر شیرین کاری‌ها، چالش‌ها، تصاویر و فیلم‌های مضرخطرناک، محافظت کنند.

تیک توک

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از گاردین، تغییرات در لایحه ایمنی آنلاین برتیانیا، پلتفرم‌هایی مانند «تیک توک»( TikTok) را برای محافظت از کاربران نوجوان و جوان در برابر آسیب یا صدمات ناشی از چالش‌های آنلاین موظف می‌کند. بر اساس تغییرات اعمال شده در این لایحه، به شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی دستور داده می‌شود تا از کودکان در برابر مواجهه با شیرین کاری‌ها و چالش‌های خطرناک در پلتفرم‌های خود، تحت تغییراتی در لایحه ایمنی آنلاین محافظت کنند.

این قانون صریحا به محتوایی اشاره می‌کند که «تشویق، ترویج یا دستورالعمل‌هایی برای چالش یا شیرین کاری که به احتمال زیاد منجر به آسیب جدی می‌شود» را به‌عنوان نوع محتوایی که افراد زیر ۱۸ سال باید از آن محافظت کنند، ارجاع می‌دهد.

برنامه جدید انگلیس برای محافظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی | نمایش چالش‌های خطرناک در تیک تاک ممنوع شد

« TikTok »به دلیل محتوای فعالیت‌هایی که جرات زیادی می‌خواهد و حتی برخی فعالیت‌های خطرناک مرگبار مانند چالش خاموشی، که کاربران را تشویق می‌کرد تا خود را خفه کنند، و چالشی که کاربران را تشویق می‌کرد تا از بالای جعبه‌های شیر ناپایدار بالا بروند، مورد انتقاد قرار گرفته است. این اپلیکیشن چنین کارهاو  بدلکاری‌های آسیب زننده که می‌تواند به ویژه برای کودکان بسیار خطرناک باشد را از پلتفرم خود ممنوع کرده است، با دستورالعمل‌های این پلتفرم دیگر اجازه «نمایش یا تبلیغ فعالیت‌ها و چالش‌های خطرناک» را نمی‌دهد.

لایحه  تغیرات در ایمنی آنلاین همچنین شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند که به طور پیشگیرانه از دیدن پرخطرترین اشکال محتوا مانند مطالب تشویق کننده به خودکشی و خودآزاری توسط کودکان جلوگیری کنند. ممکن است شرکت‌های فناوری ملزم شوند از اقداماتی نظیر «کنترل سن» برای جلوگیری از دیدن چنین مطالبی توسط افراد زیر ۱۸ سال استفاده کنند.

برنامه جدید انگلیس برای محافظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی | نمایش چالش‌های خطرناک در تیک تاک ممنوع شد

در تغییر دیگری در قانون، که انتظار می‌رود در سال جاری به قانون تبدیل شود، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی باید اقدامات کنترل سنی سخت‌تری را برای جلوگیری از دسترسی کودکان به فیلم خلاف منافی عفت ارائه کنند. سرویس‌هایی که هرزه‌نگاری را در سایت‌های خود منتشر می‌کنند یا اجازه می‌دهند، نیزباید معیارهای بررسی سن «بسیار مؤثر» مانند ابزارهای تخمین سن را که سن افراد را از روی عکس سلفی تخمین می‌زنند، معرفی کنند.

اصلاحات دیگر شامل الزام «ناظر ارتباطات آفکام» (Ofcom، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای بریتانیا، برخی از حوزه‌های اصلی که آفکام بر آن نظارت می‌کند استانداردهای تلویزیون و رادیو، پهنای باند و تلفن، پلت‌فرم‌های اشتراک‌گذاری ویدیوی آنلاین، طیف بی‌سیم و خدمات پستی است.) به ارائه راهنمایی برای شرکت های فناوری در مورد حمایت از زنان و دختران آنلاین است. «آفکام»  که بر اجرای این قانون را پس از لازم الاجرا شدن نظارت خواهد کرد، ملزم به مشورت با کمیسر آزار خانگی و کمیسر قربانیان در هنگام تهیه راهنما خواهد بود تا اطمینان حاصل شود که صدای قربانیان منعکس می شود.

برنامه جدید انگلیس برای محافظت از کودکان در شبکه‌های اجتماعی | نمایش چالش‌های خطرناک در تیک تاک ممنوع شد


این لایحه به روز شده همچنین به اشتراک گذاری تصاویر محرمانه در انگلیس و ولز را جرم انگاری می کند. در یک تغییر بیشتر، پلتفرم‌ها باید از کاربران بزرگسال بپرسند که آیا می‌خواهند از محتوایی که خودآزاری یا اختلالات در خورد و خوراک یا محتوای نژادپرستانه را ترویج می‌کند، اجتناب کنند یا خیر. پس از اجرایی شدن این قانون، نقض قوانین جریمه ۱۸ میلیون پوندی را در پی خواهد داشت. در شدیدترین موارد، «آفکام» می‌تواند پلتفرم‌ها را مسدود کند.

کیدرون، همکار و فعال در زمینه ایمنی آنلاین کودکان، گفت که این یک روز خبر خوب برای بچه‌ها بود. دولت همچنین تأیید کرد که در حال اتخاذ تغییراتی است که به خانواده های داغدیده امکان دسترسی آسان‌تر به تاریخچه رسانه‌های اجتماعی کودکان فوت شده را می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

پل اسکالی، وزیر فناوری بریتانیا، گفت که دولت قصد دارد این لایحه را به «استاندارد جهانی» برای حمایت از کودکان آنلاین تبدیل کند: دولت اجازه نخواهد داد که زندگی کودکان ما هر زمان که آنلاین می شوند به خطر بیفتد. چه از طریق مواجهه با سوء استفاده یا مشاهده محتوای مضری باشد که می تواند تأثیر مخربی بر زندگی آن‌ها داشته باشد.

کد خبر 770679

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha