مجموع نظرات: ۳
شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳
۲ نفر

بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. در این باره گفت‌وگوی دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه را بخوانید:

ریزش مو - موی سر - شانه - hair fall

به گزارش همشهری آنلاین، بسیاری از ما روزانه با ریزش مو مواجه می‌شویم، اما این ریزش برای برخی بیش از اندازه طبیعی روی می‌دهد. بر اساس مطالعات علمی ریزش ۸۰ تا ۱۰۰ تار مو به‌صورت روزانه طبیعی است و باید علت را برای بیش از این میزان جست و جو کرد. دکتر «منصور رضایی» متخصص تغذیه در پاسخ به این پرسش همشهری آنلاین مبنی بر اینکه مصرف خودسرانه مکمل‌ها و انواع ویتامین‌ها این روزها بسیار رواج دارد، افراط در این موضوع آیا می‌تواند دلیل تشدید ریزش مو باشد؟ گفت: «بله. افراط در مصرف برخی ویتامین‌ها مانند ویتامین A سبب ریزش موی سکه‌ای یا آلوپسی می‌شود، اگر افراد بالغ روزانه بیش از ۵هزار واحد ویتامین A مصرف کنند، این میزان جزو دوز بالا محسوب می‌شود. ما معمولا در دارو درمانی برای درمان جوش صورت این میزان دوز بالا را استفاده می‌کنیم. به این صورت که برای درمان جوش صورت برای برخی افراد قرص راکوتان تجویز می‌کنیم، این قرص از مشتقات ویتامین A است و برای رفع آکنه‌های شدید پوستی به دلیل دارا بودن مقدار بالای این ویتامین کمک کننده است.

ازطرفی کمبود برخی ویتامین‌ها نیز مانند B۹ و B۱۲ در ریزش مو تاثیرگذارند. نرسیدن این ویتامین به میزان کافی می‌تواند ریزش مو را تشدید کند. زیرا این ویتامین‌ها در تکثیر سلولی نقش دارند. همچنین بیوتین هم که از خانواده‌ ویتامین‌های ب کمپلکس و ماده‌ای مغذی و ضروری است کمبود آن می‌تواند سبب ریزش مو شود. همچنین کمبود و فقر آهن و کمبود ید ریزش مو را تشدید می‌کند.»

متن کامل این گفت‌وگو را با کلیک بر لینک زیر بخوانید:

کد خبر 770403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    18 0
    وقتی همه چی گرونه مردم برای جبران کمبود ویتامینها به مکملها روی میارن
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 0
    باور کنید قیمت مکمل‌ها و ویتامین‌ها هم خیلیییییییییییییی بالاست
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    2 0
    واقعا همین هستش همه چیز گرون کردن زندگی روز مره رو به زور می‌شود گذراند276