فوتبالیست‌ها از ثروتمندترین ورزشکاران جهان هستند و از نظر مالی در قله موفقیت قرار دارند. درآمد قابل توجه آنها از ترکیبی از قراردادهای پرسود، معاملات و پول جوایز به دست می‌آید.

نیمار/ مسی/ رونالدو

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپرتس کیدا، محبوبیت جهانی فوتبال موجب کسب درآمدهای هنگفت برای باشگاه‌ها و بازیکنان این بازی جذاب شده است. فوتبالیست‌های درجه یک اغلب حقوق‌های نجومی دریافت می‌کنند و از هزینه‌های پرسود نقل و انتقالات و قراردادهای حمایت مالی سرسام‌آور هم سود می‌برند.

فوتبالیست‌ها به دلیل شهرت و محبوبیتشان، فرصت‌های زیادی از جمله همکاری با برندهای لوکس و شرکت‌های پوشاک ورزشی را دریافت می‌کنند. استعداد باورنکردنی، شناخت بین‌المللی و محبوبیت جهانی این بازی، فوتبالیست‌ها را قادر می‌سازد تا ثروت کلانی جمع کنند.

بدون مقدمه، بیایید نگاهی به هفت فوتبالیست برتر با بالاترین دارایی خالص در حال حاضر (۲۰۲۳) بیندازیم.

۷- کیلیان امباپه - دارایی خالص ۱۸۰ میلیون دلار 

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

کیلیان امباپه بازیکنی با استعدادهای باورنکردنی است، با اینکه تنها ۲۴ سال سن دارد. این بازیکن فرانسوی وقتی در زمین توپ جلوی پایش می‌افتد یک تهدید بزرگ محسوب می‌شود. توانایی‌های امباپه در سطح جهانی او را به یکی از محبوب‌ترین چهره‌های روی کره زمین تبدیل کرده است.

امباپه در حال حاضر یک فوق ستاره جهانی است و همچنین گزارش شده که پردرآمدترین فوتبالیست در فوتبال باشگاهی است. این بازیکن فرانسوی مدل تبلیغاتی برندهایی مانند نایک، اوکلی و هابلوت است. دارایی خالص امباپه ۱۸۰ میلیون دلار است.

۶- زلاتان ابراهیموویچ - دارایی خالص ۱۹۰ میلیون دلار 

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

زلاتان ابراهیموویچ یکی از بزرگ‌ترین مهاجمان دوران مدرن است و در دوران حضور برجسته خود برای تعدادی از باشگاه‌های مطرح اروپایی بازی کرده است.

این ستاره سوئدی به دلیل دستاوردهایش در دنیای فوتبال و شخصیت کاریزماتیکش طرفداران زیادی دارد. ابراهیموویچ هواداران جهانی دارد و همواره یکی از پردرآمدترین افراد در فوتبال بوده است.

ابراهیموویچ که با برندهایی مانند نایک، ولوو، اچ اند ام و غیره همکاری کرده است، دارایی خالص تخمینی‌اش ۱۹۰ میلیون دلار است.

۵- نیمار - دارایی خالص ۲۰۰ میلیون دلار 

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

نیمار یکی از محبوب‌ترین فوتبالیست‌های روی کره زمین است. او نزدیک به یک دهه است که یک نام آشنا بوده است. این مهاجم برزیلی یکی از بااستعدادترین و خلاق‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ این ورزش است.

او در حال حاضر برای پاری سن ژرمن غول لیگ یک بازی می‌کند و یکی از پردرآمدترین بازیکنان این تیم است. نیمار همچنین به‌خاطر شخصیت و ظاهر پر زرق و برقش، مشتری‌های زیادی دارد.

او با برندهایی مانند پوما، قطر ایرویز، اپیک گیمز، رد بول و تریلر و غیره همکاری می‌کند. ارزش خالص نیمار حدود ۲۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۴- دیو ویلان - دارایی خالص ۲۱۰ میلیون دلار

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

دیو ویلان تاجر موفق بریتانیایی از طریق سرمایه‌گذاری‌های تجاری خود ثروت زیادی به دست آورده است. او ۱۰ سال سابقه فوتبال در تیم‌های بزرگسالان را داشت و برای بلکبرن روورز و کرو الکساندرا بازی کرد.

او مالک سابق ویگان اتلتیک است و همچنین به مدت دو دهه رئیس این باشگاه بود تا اینکه در سال ۲۰۱۵ از این سمت کناره گرفت. این مدافع چپ سابق یکی از ثروتمندترین بازیکنانی است که در فوتبال فعالیت کرده است و دارایی خالص او ۲۱۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

۳- دیوید بکهام - دارایی خالص ۴۵۰ میلیون دلار

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

دیوید بکهام یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال است. او از بزرگ‌ترین سوپراستارهایی است که این بازی تا به حال به خود دیده است و چهره چندین برند معروف جهانی است. بکهام مدل تبلیغاتی چندین برند برتر مانند تودور، اچ اند ام، آرمانی و بریتلینگ است.

او همچنین مالک تیم اینتر میامی در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا و یکی از ثروتمندترین بازیکنان فوتبال است. بکهام حدود ۴۵۰ میلیون دلار دارایی خالص دارد.

۲- کریستیانو رونالدو - دارایی خالص ۵۰۰ میلیون دلار

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

دارایی خالص کریستیانو رونالدو حدود ۵۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود. او در طول دوران فوتبال موفق خود ثروت قابل توجهی به دست آورده است.

دارایی خالص رونالدو بازتابی از استعداد، کار سخت و قراردادهای پرسود متعددی است که او توانسته در حرفه خود به دست آورد. او چهره چندین برند از جمله نایک، تگ هویر و کلیر بوده است.

علاوه بر این، رونالدو در قراردادهای تجاری مختلفی مانند هتل‌ها و خط تولید لباس نیز سرمایه‌گذاری کرده است. سبک زندگی مجلل او از جمله تعطیلات لاکچری‌اش، ثروت عظیم او را بیشتر نشان می‌دهد.

۱- لیونل مسی - دارایی خالص ۶۰۰ میلیون دلار

ثروتمندترین فوتبالیست‌های جهان که بالاترین دارایی خالص را دارند

لیونل مسی در سال ۲۰۲۲ زمانی که آرژانتین را به مقام قهرمانی جام جهانی رساند، به اوج حرفه خود در فوتبال رسید. او یکی از پرافتخارترین بازیکنان تاریخ این بازی است و این به او کمک کرده تا معاملات متعددی را به دست آورد. مسی با برندهای معروفی مانند آدیداس و پپسی همکاری کرده است که برای او بسیار سودآور بوده‌اند.

او همچنین به طور مداوم و موجه یکی از بالاترین دستمزدهای دنیای فوتبال را داشته است. مسی که اکنون به تیم اینتر میامی در لیگ برتر فوتبال ایالات متحده آمریکا پیوسته است، حدود ۶۰۰ میلیون دلار دارایی خالص دارد.

کد خبر 770203
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha