سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۷:۲۸
۰ نفر

گروه حوادث: 3 برادر که با همدستی یک مرد افغانی، 7 زن و دختر را به قتل رسانده و 12 نفر دیگر را نیز قربانی وسوسه‌های شیطانی خود کرده بودند

از سوی هیات قضایی شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران به 7 بار قصاص نفس، 4 بار اعدام، 40 سال زندان و 148 ضربه شلاق محکوم شدند. این حکم یکی از سنگین‌ترین احکام قضایی است که در طول امسال از سوی دادگاه کیفری استان صادر شده است. راز جنایات این باند مخوف، پاییز 86 و با پیدا شدن جسد زن جوانی در یک کانال آب در منطقه قیامدشت، فاش شد.

به فاصله چند ماه از پیدا شدن این جسد، ماموران در جریان قتل 6 زن و دختر دیگر قرار گرفتند که اجساد تمامی آنها در کانال‌های آب اطراف ورامین رها شده بود.

درحالی‌که تحقیقات نشان می‌داد تمامی این جنایات از سوی اعضای یک باند صورت گرفته است، تحقیقات پلیس وارد مرحله‌ای تازه شد و ماموران بعد از ماه‌ها جست‌وجو توانستند 3برادر و یک مرد افغان را که مرتکب این قتل‌ها شده بودند شناسایی و دستگیر کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد متهمان در پوشش مسافرکش، زن و دخترانی را که طلاهای زیادی همراه خود داشتند سوار خودروی خود کرده و بعد از انتقال به یک دامداری، مورد سرقت و آزار و اذیت قرار می‌دادند.

برادران جنایتکار مدعی شدند در طول 2 سال فعالیت مجرمانه، 19 زن و دختر را سوار خودروی مسافرکشی که متعلق به آنها بود کرده و بعد از ربودن و انتقال آنها به یک دامداری، تمامی طلاهایشان را به سرقت برده‌اند اما در این میان برادر بزرگ‌تر به نام علیرضا 7 نفر از افراد ربوده شده را به قتل رسانده و اجساد آنها را در کانال‌های آب اطراف ورامین رها کرده است.

با این اعترافات، محاکمه برادران ابلیس و همدست افغانی آنها در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران آغاز شد و متهمان صبح دوشنبه گذشته در حضور اولیای دم مقتولان و زنان و دخترانی که از دست آنها جان سالم به در برده بودند پای میز محاکمه قرار گرفتند.

در این جلسه، برادر بزرگ‌تر که به‌عنوان متهم ردیف اول در جایگاه قرار گرفته بود، با رد اتهام قتل 7 زن و دختر مدعی شد هیچ نقشی در این جنایات نداشته است. این در حالی بود که دیگر همدستان او تمامی اتهامات خود را قبول داشتند و در جلسه دادگاه به آن اعتراف کردند.

در پایان محاکمه، قضات دادگاه، علیرضا ( متهم ردیف اول) را به اتهام قتل عمد 7 زن و دختر، آدم‌ربایی، سرقت و تجاوز به عنف به 7 بار قصاص، یک بار اعدام، 20 سال زندان و 74 ضربه شلاق، امیر ( متهم ردیف دوم ) را به اتهام مباشرت در آدم ربایی، تجاوز به عنف و سرقت به یک بار اعدام، 20 سال زندان و 74 ضربه شلاق و 2 متهم دیگر را به اتهام تجاوز به عنف به یک بار اعدام محکوم کردند.

قاضی نورالله عزیزمحمدی - رئیس شعبه 71 دادگاه کیفری استان - با اعلام این خبر گفت: حکم صادره برای تایید به دیوان عالی کشور ارسال شد.

کد خبر 76979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز