مجموع نظرات: ۳
چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۳:۰۹
۰ نفر

اگر دربه‌در به دنبال شیرینی‌ای می‌گردید که ضرر کمتری برای بدن داشته باشد و برای بچه‌ها و به خصوص آنهایی که اهل رژیم هستند مناسب باشد، درست کردن این شیرینی را امتحان کنید.

شیرینی

همشهری آنلاین، درست کردن این شیرینی به فر و اجاق‌گاز نیازی نداشته و نیم‌ساعته آماده می‌شود.  

مواد لازم 

۲۰۰ گرم خرما بدون پوست و هسته
یک بسته بیسکویت ساده
۱۰۰ گرم گردو 
نیمه خرد شده ۱۰۰ گرم
شکلات تخته‌ای

۱. خرمای بدون پوست و هسته‌ را در دستگاه خردکن بریزید و له کنید. گردو را هم به طور جداگانه آسیاب کنید. بیسکویت‌ها را هم در خردکن ریخته و به پودر بیسکویت تبدیل کنید.  

۲. خرما، گردو و بیسکویت را در ظرفی بریزید و با هم مخلوط کنید تا به صورت خمیری یکدست درآید. این کار را با دست انجام دهید.  

۳. از مخلوط خمیری به دست آمده گلوله‌های کوچکی درست کنید و کناری بگذارید. شکلات تخته ای را به روش بن‌ماری (حرارت غیرمستقیم) ذوب کنید.  

۴. هرکدام از گلوله‌های خرمایی را در شکلات غلطانیده و روی آنها ترافل رنگی بپاشید. هرکدام از گلوله‌ها را بعد از روکش کردن با ترافل در کپسول کاغذی قرار دهید. وقتی همه گلوله‌ها آماده شدند، آنها را در یخچال قرار دهید تا شکلات رویه گلوله‌ها خودش را بگیرد.

فوت‌وفن

ذوب کردن شکلات به روش بن ماری به این ترتیب است که شکلات تخته‌ای را در کاسه‌ای ریخته و آن را داخل کاسه بزرگ‌تری که تا نیمه از آب پر شده قرار داده و به همان صورت روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا بجوشد. شکلات در اثر حرارت بخار آب ذوب می‌شود.

از کجا بخریم؟

کپسول ‌های کاغذی را در اندازه‌های دلخواه از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه کنید. شکلات‌های تخته‌ای را هم از همین مکان‌ها بخرید.

کد خبر 769583
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • م IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    خیلی عالی وساده بود ممنون
  • حمید عسگری IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۹
    1 0
    سلام دامان گرم و سراتان پاینده. عالیه برای دیابتی ها عالیه