عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس به همشهری آنلاین گفت: با توجه به پذیرش وزیر کشور و اصلاح اشکال پیش آمده، استیضاح دیگر منطقی پشت سر خود ندارد و منتفی تلقی می‌شود.  

محمدحسن آصفری

همشهری آنلاین-گروه سیاسی: جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری بیش از ۸۰ امضا برای استیضاح وزیر کشور، خطاب به هیأت رئیسه مجلس تاکید کرد که «استیضاح به شما تحویل داده شده، چرا این استیضاح اعلام وصول نمی‌شود؟»

این درحالی است که پیش از این اعلام شده بود که موضوع پیش آمده بین نمایندگان مجلس و وزارت کشور برطرف شده و دیگر نمایندگان قصد استیضاح وزیر را ندارند.

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس درباره وضعیت طرح استیضاح احمد وحیدی وزیر کشور در مجلس به همشهری آنلاین گفت: معاون سیاسی وزیر کشور بخشنامه‌ای صادر کرده بود که در سال آخر فعالیت مجلس یازدهم، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها همکاری لازم را با نمایندگان نداشته باشند. این یک گاف سیاسی محسوب می‌شد.

نمایندگان خیلی علاقه ندارند که در این حوزه‌ها وارد شوند ولی وقتی می‌بینند مطالبات مردم روی زمین می‌ماند، ناگزیرند خودشان مسائل عقب‌مانده حوزه‌های انتخابیه‌یشان را دنبال کنند تا دغدغه‌های مردم حل شود. مجلس تا پایان ۴سال مسئولیت قانونی دارد و نمی‌توان گفت که نمایندگان فقط ۳سال از ۴سال را نماینده هستند و سال آخر نمایندگی‌شان مهم نیست. شاید نیت معاون سیاسی وزیر کشور از این دستورالعمل و بخشنامه‌ای که داده بود خیر بود تا جلوی شائبه کار تبلیغاتی نمایندگان در سال آخر فعالیت‌شان را بگیرد، ولی مطالبات مردم چه می‌شود؟ آیا مردم در این یک سال سراغ نمایندگان نمی‌روند؟ آیا ما در یک سال پایانی فعالیت مجلس یازدهم نباید مشکلات عمران و آبادی را پیگیری کنیم؟  

محمدحسن آصفری تصریح کرد: آقای احمد وحیدی وزیر کشور متوجه اشتباه معاون سیاسی خود شد و طبق اصلاحیه‌ای که بر آن بخشنامه زد آن موادی که مربوط به همکاری با نمایندگان مجلس بود را حذف کرد، بنابراین قضیه باید فیصله پیدا کند و بحث استیضاح وزیر کشور با توجه به اینکه در سال انتخابات هستیم به مصلحت نیست. پایبندی نمایندگان به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعامل و همکاری قوا باید خودش را اینجا نشان دهد. با توجه به پذیرش وزیر کشور و اصلاح اشکال پیش آمده، استیضاح دیگر منطقی پشت سر خود ندارد و منتفی تلقی می‌شود.  

نماینده اراک در عین حال افزود: بحث انتخابات در سال جاری مهمترین دستور کار وزیر کشور است. ما باید امسال تلاش کنیم مشارکت مردم در انتخابات بالا باشد. باید گلایه‌مندی‌های مردم در حوزه‌های مردم کم شود تا سطح رضایت آنها بالا رود و مردم پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند. آن چیزی که امروز نمایندگان با آن روبرو هستند مسائل عمران، معیشت، بهداشت و درمان، آب و برق و جاده است.

مردم از نماینده مطالبه دارند و توقع دارند که همه این مسائل را دنبال و حل کند. این اشتباه جا افتاده است که مجلس صرفا وظیفه نظارت و قانون‌گذاری را برعهده دارد؛ وقتی که بعضا نمایندگان دولت در استان‌های مختلف مسائل را دنبال نمی‌کنند و توانایی پیگیری موارد را ندارند از نمایندگان مجلس درخواست کمک می‌کنند، چون می‌دانند نمایندگان در وزارتخانه‌های مختلف نفوذ دارند. نمایندگان دولت از طریق کمک نمایندگان مجلس برای آسفالت راه‌ها، مبلمان شهری، مسائل معیشتی مردم، عمران و تحویل بیمارستان و قطعی آب و برق اقدام می‌کنند.  

کد خبر 769467

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha