مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغ‌های آلوده نداشته‌ایم و طبق اطلاعات موجود در میادین هیچ مرغی از کشور بلاروس در کشور توزیع نشده است.

ایوب فصاحت

به گزارش همشهری آنلاین، ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران در مورد قیمت و کیفیت محصولات در سازمان میادین گفت: قیمت‌ها در گروه‌های کالایی مختلف در سازمان میادین و میوه‌تره‌بار شهرداری تهران متفاوت است. در گروه کالایی میوه که تخصص اصلی ما در سازمان میادین است، قیمت حدود ۴۴درصد نسبت به بازار پایین تر است، در گروه سبزیجات حدود ۳۴درصد و در گروه پروتئینی مثل گوشت گوساله اختلاف نزدیک ۳۶درصد است، این عدد قابل توجه است و بخشی از این موضوع مربوط به مدیریت مشترک با وزارت جهاد کشاورزی است چرا که یارانه داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: در این مدتی که مدیریت جدید را شروع کردیم، در بخشی از میادین افزایش قابل توجهی در کیفیت داشتیم که از جمله آنها می‌توان به افزایش نظارت ها و آموزش به مدیران اشاره کرد.

فصاحت با اشاره به چند لایه نظارتی در سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ادامه داد: هفت لایه نظارت در سازمان میادین وجود دارد و کیفیت محصولات نیز در این سازمان افزایش پیدا کرده است.

پایش ماهیانه سازمان میادین

او با اشاره به ایجاد شبکه بررسی ماهیانه، افزود: یک شبکه بررسی ماهیانه در سازمان میادین وجود دارد که همه میادین به صورت ماهیانه پایش و ارزیابی می‌شوند. نظارت نسبت به دوره مدیریت قبلی سخت‌تر شده است، از همین رو آمار تعداد میادین عالی ما افزایش پیدا کرده و با ادامه نظارت‌ها سطح کیفی در میادین رو به افزایش است.

در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغ های آلوده نداریم

فصاحت گفت: در سازمان میادین هیچ موردی از توزیع مرغ های آلوده نداشته ایم و طبق اطلاعات موجود در میادین هیچ مرغی از کشور بلاروس در کشور توزیع نشده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بررسی های ما نشان داد که به ۲۰۰بازار احتیاج داریم. به طوری که ۱۲۸ محله داشتیم که ۱۲ محله قابلیت احداث میدان میوه و تره‌بار را نداشتند، اما ۱۱۶ محله قابلیت احداث میدان را داشتند که شروع به شناسایی اراضی در همین محلات کردیم. ۲۳۰اراضی را هم مناطق شهرداری معرفی کردند و هم مدیران میادین شناسایی کردند که درنهایت ۵۰ زمین به ما تحویل داده شد. از این میان ۱۵ زمین با مشکلات حقوقی روبه رو بود و در الباقی زمین ها کار احداث را را شروع کردیم. کار احداث میادین خیلی سخت نیست اما موضوع تامین زمین بسیار سخت هست.

احداث ۳۰ میدان جدید میوه و تره بار تا پایان سال 

مدیرعامل سازمان میادین میوه‌ و تره‌بار شهرداری تهران گفت: تا پایان سال حدود ۳۰ میدان جدید میوه و تره بار احداث خواهد شد.در مراکز ما محصولات پروتئینی و میوه با نرخنامه میادین عرضه می‌ شود. این مراکز ربطی به افتتاح پروژه‌هایی که قول داده‌ایم، ندارد و یک پروژه مجزا و کار جدید در حوزه تنظیم بازار است.

وی با بیان اینکه انگیزه از ورود به مقوله ذبح گوسفند در عید قربان، حفظ سلامت مردم است تا دام به روش بهداشتی و در مکان بهداشتی ذبح شود، گفت: در عید قربان سال گذشته بین ۱۵تا۲۵هزار راس دام عرضه شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: بین ۱۵ تا ۲۷ جایگاه عرضه دام در سالیان گذشته دایر می‌شد. امسال نیز تا هفته گذشته برپایی ۱۷ جایگاه عرضه، قطعی شده است. پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۱۵ تا ۲۵ هزار دام امسال ذبح شود. این رقم سال گذشته ۱۸هزار راس بود.

فصاحت افزود: به مردم توصیه می‌کنیم که به لحاظ کیفیت و بهداشت دام، برای تهیه قربانی به مراکز سازمان میادین و میوه‌تره‌بار شهرداری تهران مراجعه کنند. احداث این مراکز نه تنها سودآوری برای ما ندارد بلکه هزینه قابل توجهی هم دارد اما به دلیل اهمیت موضوع سلامت وارد این موضوع می شویم به طوری که در سنوات قبل به ۷هزار راس دام به جهت پایین بودن کیفیت اجازه کشتار ندادیم.

کد خبر 769145
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha