مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶
۰ نفر

این شیرینی ظاهر عجیب و غریبی ندارد ولی با توجه به اینکه با بادام روکش شده است، نسبت به دیگر شیرینی‌ها کمی گران‌تر است؛ البته باز هم قیمت نهایی آن قابل‌مقایسه با قیمت ارائه شده در قنادی‌ها نیست.

شیرینی ملكه بادام

همشهری آنلاین: ملکه بادام یک شیرینی بسیار خوشمزه و ترد است که بسیار پر طرفدار بوده و ماندگاری بالایی دارد و از قدیم یکی از شیرینی‌هایی مخصوص برای پذیرایی در عید نوروز تهیه می‌شده.

مواد لازم

۱۹۰ گرم آرد
۷۰ گرم پودر قند
۸۰ گرم روغن
یک عدد تخم‌مرغ
۴ /۱ ق چ پودر هل
۲۵ گرم خامه صبحانه
۴ /۱ ق چ بیکینگ پودر
۸ /۱ ق چ نمک

مواد لازم برای رویه شیرینی

۱۰۰ گرم عسل
۱۰۰ گرم خلال
 مغز بادام
۳۵ گرم کره
۱۰۰ گرم شکر
۲ ق س زعفران آب شده

۱. روغن را با همزن بزنید. وقتی کمی نرم شد، پودرقند را اضافه کرده و مرتب با همزن بزنید؛  سپس تخم‌مرغ را به مخلوط روغن و پودرقند بیفزایید و دوباره به هم‌زدن ادامه دهید تا مایه‌ای یکدست حاصل شود. خامه را به مواد اضافه کرده و هم‌بزنید. بیکینگ‌پودر، نمک و هل را به آرد اضافه کرده و الک کنید. مخلوط پودری را به مواد خمیر بیفزایید و هم بزنید تا خمیری یکنواخت و لطیف حاصل شود.  

نکته: مراقب باشید نباید خمیر حالت چسبندگی پیدا کند. در این صورت کمی آرد اضافه کنید.  

۲. کف قالب مستطیلی ۲۰ در ۲۵  را چرب کرده و خمیر را با دست باز کرده و کف قالب پهن کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کرده و مدت ده دقیقه خمیر را در طبقه وسط فر بپزید   در این فاصله زمانی مخلوط بادامی روی شیرینی را آماده کنید. برای این منظور تمام مواد رویه به جز زعف ww ران را با هم مخلوط کرده و روی حرارت قرار دهید تا مواد حل شده و اطراف آن شروع به قل زدن کند. در این شرایط زعفران آب شده را اضافه کرده و از روی حرارت بردارید.  

۳. وقتی خمیر داخل فر پخت، مواد را روی خمیر ریخته و دوباره در فر بگذارید و حدود ۱۵ دقیقه دیگر ولی این‌بار با دمای ۱۵۰ درجه در طبقه بالای فر حرارت دهید تا سطح روی شیرینی کمی طلایی شود. بعد از گذشت این مدت، سینی را بلافاصله خارج نکنید، صبر کنید تا شیرینی کاملا خنک شده، سپس از فر بیرون آورید و برش بزنید.

کد خبر 769091
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha