گروه بورس: مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان از درخواست سرمایه‌گذاران عرب برای سرمایه‌گذاری در این صندوق خبر داد.

به گزارش خبرنگار همشهری، به‌دنبال آغاز به کار نخستین صندوق سرمایه‌گذاری بزرگ در ایران، برخی سرمایه‌گذاران حوزه خلیج‌فارس برای سرمایه‌گذاری در این صندوق درخواست دادند.

صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان که از 35 روز پیش توسط شرکت تامین سرمایه نوین راه‌اندازی شد با تضمین پرداخت 19‌درصد سود؛ جذابیت‌های جدیدی برای سرمایه‌گذاری در بورس تهران ایجاد کرد.

علی اسلامی، مدیر اجرایی صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان روز گذشته ضمن تشریح فعالیت 35 روزه این صندوق از تمایل برخی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این صندوق خبر داد و گفت: صندوق سرمایه‌گذاری یکم ایرانیان از زمان آغاز پذیره‌نویسی در شعب بانک‌های ملت، سرمایه و اقتصاد نوین تا‌کنون توانسته است پرداخت 19درصد سود روزشمار را به سهامداران تضمین کند این موضوع باعث شده تا برخی سرمایه‌گذاران خارجی برای سرمایه‌گذاری در این صندوق ابراز تمایل کنند.

او با بیان اینکه میانگین سودی که سرمایه‌گذاران خارجی می‌توانند از بازار‌های جهانی به‌دست آورند بین 4 تا 5درصد است افزود: بالا بودن نرخ سود پرداختی از سوی صندوق باعث شد تا ظرف روز‌های گذشته یک سرمایه‌گذار عرب برای یک سرمایه‌گذاری بزرگ در این صندوق درخواست دهد.

اسلامی در ادامه تاکید کرد: محور فعالیت این صندوق به جذب سرمایه‌های افراد حقیقی و پس‌انداز‌های مردمی بنا شده، بنابراین در حال حاضر برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری‌های بزرگ از سوی این صندوق دنبال نمی‌شود. به گفته او سقف سرمایه‌گذاری در صندوق برای افراد حقیقی و حقوقی 5/2 میلیارد تومان است.

اسلامی در ادامه از راه‌اندازی نخستین صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس خبر داد و گفت: قدم بعدی شرکت تامین سرمایه نوین راه‌اندازی نخستین صندوق قابل معامله در بورس (Exchange Traded  Fund) است.

او تاکید کرد: درخواست تشکیل این صندوق به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده و این صندوق در سال 88 فعالیت خود را در بورس تهران آغاز خواهد کرد. به گفته اسلامی این صندوق‌ها قابلیت پذیرش در بورس را دارند و می‌توان اوراق آنها را در بورس داد و ستد کرد. او خاطرنشان کرد: با وجود آنکه پذیره‌نویسی صندوق با انتشار گواهی سپرده عام از سوی بانک‌ها همزمان شد اما استقبال مطلوبی از پذیره‌نویسی صندوق یکم ایرانیان شد؛

به‌طوری‌که تاکنون300 سرمایه‌گذار در این صندوق سرمایه‌گذاری کرده‌اند. اسلامی ارزش جاری این صندوق را پس از خاتمه پذیره‌نویسی 12 میلیارد و 940 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: با مکانیسم‌هایی که طراحی شد ظرف یک سال بازدهی صندوق به 5/20درصد خواهد رسید ضمن اینکه پیش‌بینی ما این است که این صندوق بتواند در آینده سود روز شمار 25درصد به دست بیاورد. 

مدیر اجرایی صندوق یکم ایرانیان اظهار کرد: درصورتی‌که یک سرمایه‌گذار قصد ابطال واحد سرمایه‌گذاری خود را داشته باشد، ظرف 3 روز می‌تواند اصل سرمایه و سود روز شمار خود را دریافت کند.

کد خبر 76905

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز