نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارنظر خود درباره پرونده عادی سازی روابط میان این رژیم و عربستان سعودی خواستار محرمانه ماندن جزئیات این پرونده شد.

نتانیاهو

به گزارش همشهری آنلاین، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخشی از مصاحبه خود با روزنامه عبری زبان اورشلیم پست در این باره اظهار کرد: بهتر است جزئیات پرونده عادی سازی روابط با عربستان چه در زمینه آینده این توافق و چه جزئیات فعلی آن محرمانه باقی بماند.

وی تصریح کرد: در برهه فعلی نمی‌توان مشخص کرد که سعودی‌ها برای پیش بردن پرونده عادی سازی چه چیزی را ارائه خواهند کرد و یا تل‌آویو چه اقدامی انجام خواهد داد.

نتانیاهو افزود: همچنین نمی‌توان گفت که آمریکا در این زمینه چه اقدامی انجام خواهد داد و به همین دلیل ما خواستار محرمانه ماندن کامل این پرونده هستیم.

این اظهارات پس از آن بیان شده است که فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی پیشتر با ادعای اینکه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به نفع منطقه است، گفته بود اما ابتدا باید به موضوع فلسطین رسیدگی شود.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات رژیم صهیونیستی از جمله الی کوهن، وزیر امور خارجه این رژیم، بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی سخن گفته‌اند؛ اما اخیرا رسانه‌های عبری زبان اذعان کردند که تلاش‌های بی‌وقفه اسرائیل برای عادی سازی روابط با ریاض طی سال جاری میلادی بی‌نتیجه خواهد بود.

با این حال، ریاض بارها تاکید کرده است که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو به اجرای طرح صلح عربی بستگی دارد که عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه فقید عربستان در سال ۲۰۰۲ آن را ارائه کرد و مبتنی بر ایجاد کشور به رسمیت شناخته شده فلسطینی در سطح بین‌المللی و در مرزهای ۱۹۶۷ با پایتختی قدس شرقی، بازگشت آوارگان و خروج اسرائیل از بلندی‌های اشغالی جولان در ازای به رسمیت شناختن و عادی‌سازی روابط با اسرائیل است.

کد خبر 768928
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha