سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۴۶
۰ نفر

کلاهبردار حرفه ای که به خاطر شباهتش به حسین رضا زاده، 687 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود از سوی شعبه 36 دادگاه تجدید نظر به تحمل 5 سال حبس و پرداخت 687 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

این حکم در حالی صادر شده است که پیش از این قاضی دادگاه 1052 شمیران این کلاهبردار حرفه ای را به تحمل 7 سال زندان و پرداخت جریمه نقدی محکوم کرده بود ولی با اعتراض متهم به حکم، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد.

رضا زاده قلابی متهم است که با معرفی خود به عنوان دکتر آرمان رضا زاده و با این ادعا که برادر قهرمان وزنه برداری ایران است، 10 مرد را فریب داده و دست به کلاهبرداری میلیونی از آنها زده است.

در حالی که بررسی های پلیسی نشان می‌داد مرد کلاهبردار به بهانه های تهیه زمین یا خرید خودرو از فدراسیون های ورزشی نیز کلاهبرداری‌های متعددی انجام داده است به دستور قاسم پور بازپرس شعبه دوم دادسرای شمیران کارآگاهان مخفیگاه این مرد در شهرستان گلپایگان شناسایی کرده و وی دستگیر شد. 

این مرد پس از انتقال به تهران در بازجویی های پلیسی به 10 فقره کلاهبرداری به ارزش 687 میلیون تومان اعتراف کرده و گفت به خاطر شباهتی که به قهرمان وزنه برداری جهان داشته این کلاهبرداری‌ها را طراحی کرده است.

 پس از اعترافات متهم، محاکمه او در شعبه 1052 دادگاه های کیفری برگزار شد و در پایان این محاکمه قاضی شجاعی نوری او را به اتهام کلاهبرداری، جعل ، خیانت در امانت و استفاده از سند مجعول به تحمل 7 سال حبس، پرداخت 687 میلیون تومان جریمه نقدی و رد مال محکوم کرد که با اعتراض متهم به این حکم، پرونده به دادگاه تجدید نظر ارسال شد و این بار وی از سوی شعبه 36 دادگاه تجدید نظر به تحمل 5 سال حبس و پرداخت 687 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

کد خبر 7689

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز