دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۲
۰ نفر

آزاده مختاری: جوان 24 ساله ای که همه سرمایه‌اش را با عضویت در شرکت هرمی گلدکوئیست از دست داده بود، برای پس گرفتن پولش کارمندان یک عکاسی در بلوار فردوس را گروگان گرفت.

گروگانگیری یک ساعته در غرب پایتخت

عقربه های ساعت 10و35 دقیقه را نشان می‌‌داد که مرد جوان پا به داخل یک عکاسی  در بلوار فردوس گذاشت.

سه کارمند عکاسی در حال گپ زدن با یکدیگر بودند که متوجه ورود او شدند. مرد ناشناس به محض ورود به عکاسی در را پشت سرش بست وبا خارج کردن کلت کمری از جیبش به طرف کارمندان عکاسی نشانه رفت.

در حالی که کارمندان عکاسی شوکه شده بودند،مرد ناشناس از آنان خواست تا در گوشه‌ای از عکاسی کنار یکدیگر جای بگیرند. با بسته شدن در ورودی عکاسی هیچ کس قادر به ورود و خروج نبود ومرد مهاجم با اطمینان از اینکه کسی نمی تواند با ورود ناگهانی خود او را غافلگیر کند خطاب به گروگانهایش گفت:" به سرعت 3 میلیون تومان به من بدهید در غیر این صورت این آخرین دقایق زندگی شماست و هر سه نفرتان را خواهم کشت."

کارمندان عکاسی  وحشتزده به مرد مهاجم گفتند که این مقدار پول در حال حاضر در صندوق مغازه وجود ندارد وبرای تهیه آن باید با صاحب کار خود تماس بگیرند. ولی مردناشناس در حالی که با دقت حرکات سه گروگان خود را زیر نظر داشت، مشغول وارسی وسایل داخل مغازه شد.

هر لحظه که سپری می شد تهدیدات مرد مهاجم قوت می‌گرفت وسه گروگان که جان خود را در خطر می دیدند با ایما واشاره به یکدیگر نقشه‌ای طرح ریزی کردند تا بتوانند از تهدیدات مرد مسلح رهایی یابند.

آنان سعی کردند با ایجاد سروصدا و بحث کردن با مرد مهاجم حواس او را پرت کنند ودر همین اثنا، پسر 19ساله‌ای که جوانترین کارمند آن عکاسی محسوب می شد،  دستگاه تلفن را که در فاصله‌ای اندک از او قرار داشت به سوی خود کشید وبا مرکز فوریتهای پلیسی 110 تماس گرفت.

دو کارمند در حالیکه از شدت هیجان رنگ از چهره هایشان پریده بود به بحث با مرد مهاجم ادامه دادند تا پسر 19 ساله در مکالمه‌ای کوتاه به پلیس بگوید که در وضعیت خطرناکی قرار دارند.

حضور غافلگیرانه پلیس

محمد تورنگ رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس تهران بزرگ ضمن اعلام این خبر به همشهری گفت:" بلافاصله بعد ازاین اطلاع رسانی تیمهای عملیاتی پلیس برای نجات گروگان ها به محل اعزام شدند.

در فاصله‌چند دقیقه تمام منطقه تحت محاصره پلیس در آمد.جوان مسلح پشت به درعکاسی ایستاده بود که ناگهان با ورود غافلگیرانه پلیس قبل از آنکه قادر به هرگونه عکس العملی باشد خلع سلاح شد."

محمد تورنگ در ادامه توضیحات خود در خصوص این گروگانگیری یک ساعته گفت:"در اولین  تحقیقات پلیسی معلوم شد که مرد مهاجم که شکرالله نام دارد،  از یکی از شهرهای جنوبی کشور به پایتخت آمده واقدام به ارتکاب این گروگانگیری کرده است."

این متهم 24 ساله در ادامه بازجویی‌ها  مدعی شد:" یکسال قبل صاحب این عکاسی با ترفند مرا به جلسه‌ای کشاند که در آنجا با چرب زبانی ودادن وعده و وعید از آینده‌ای رویایی مبلغ 3 میلیون تومان از من اخذ کرد تا عضو شرکت هرمی گلدکوئست شوم.

من نیز وعده های فریبانه این مرد را باور کردم ومبلغ مورد نظر را به او دادم ولی اکنون بعد از گذشت یکسال ونیم از آن ماجرا هیچ درآمدی کسب نکرده  و تمام سرمایه‌‌‌‌‌‌‌ام را برای رسیدن به این رویای طلایی از دست داده ام .

در این مدت هربار از مالک مغازه خواستم تا پولم را بازگرداند، بی توجهی کرد. تا اینکه چند روز پیش از شهرستانی که در آن اقامت دارم یک کلت اسباب بازی شبیه اسلحه واقعی خریداری کرده وبه تهران آمدم تا با تهدید بتوانم سرمایه از دست رفته ام را پس بگیرم."

محمد تورنگ در خصوص ادعای این متهم گفت" تحقیقات اولیه پلیسی در خصوص عضویت صاحب مغازه در شرکت هرمی گلدکوئیست به نتیجه مثبت نرسیده است ولی بررسیهابه طور دقیق بر روی ادعای این متهم وکشف انگیزه اصلی ارتکاب این گروگانگیری توسط پلیس ادامه خواهد یافت."

توصیه

محمد تورنگ در خاتمه به هموطنان توصیه کردبه دلیل اینکه شاهد وقوع جرایم جنایی در روند کار این شرکت‌های هرمی بوده‌ایم و بارها زندگی اعضای این شرکت‌ها تحت تهدیدهای جدی قرار گرفته وکدورت های زیاد خانوادگی در پی این فعالیت‌ها رخ داده است.

هموطنان از شرکت در این برنامه ها خودداری کنند.

کد خبر 6011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز