پنجشنبه ۱ تیر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
۰ نفر

رئیس‌جمهور فرانسه گفت که جهان به یک «شوک مالی تمام‌عیار و افزایش تأمین مالی» نیاز دارد تا به آسیب‌پذیرترین و ضعیف‌ترین کشورها در مواجهه با چالش‌های دوگانه فقر و گرم شدن آب و هوا کمک کند.

مکرون

 به گزارش همشهری آنلاین، امانوئل ماکرون  در جریان افتتاحیه اجلاس «پیمان مالی جدید جهانی» در پاریس گفت که کشورها «نباید در مقابل گزینه مبارزه با فقر یا مبارزه با تغییرات آب و هوایی قرار گیرند».

وی افزود: «ما باید یک شوک مالی عمومی ایجاد کنیم و به تامین مالی خصوصی بیشتری نیاز داریم».

دیروز چهارشنبه، رئیس جمهور فرانسه در صفحه توئیتر خود نوشت: «احساس می‌کنم که می‌توانیم تغییرات بزرگی در کره زمین برای مبارزه با فقر ایجاد کنیم».

ایده برگزاری این اجلاس در ماه نوامبر در جریان کنفرانس آب و هوای طرفین (COP27) در مصر، به دنبال طرح ارائه شده توسط نخست وزیر باربادوس( باربادوس از جمله کشورهای عضو جامعهٔ مشترک المنافع انگلیس است)، مطرح شد.

هدف از برگزاری این اجلاس، تجدید ساختار مالی بین المللی است که از دل توافقنامه‌های برتون وودز در سال 1944 (این توافقنامه‌ها، یک سیستم جدید پولی جهانی را پایه‌گذاری و دلار را به عنوان ارز جهانی جایگزین استاندارد طلا کرد) با ایجاد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی ایجاد شد.

کشورهای در حال توسعه می‌گویند تامین مالی از این دو نهاد دشوار است در حالی که نیازهای آنها برای مقابله با موج گرما، خشکسالی و سیل و همچنین رهایی از فقر و رهایی از سوخت های فسیلی و حفظ طبیعت بسیار زیاد است.

کد خبر 768877
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha