وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به خبر واگذار شدن اختیارات این وزارتخانه در حوزه صوت و تصویر به صدا و سیما ضمن بیان جزئیات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: آنچه در افکار عمومی و برخی رسانه‌ها منتشر شده درست نیست چراکه بخش عمده این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است.

محمدمهدی اسماعیلی

به گزارش همشهری آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ساماندهی صوت و تصویر در فضای مجازی و اینکه گفته می‌شود مدیریت آن به صدا و سیما واگذار شده است، اظهار داشت: از اواخر دولت قبل تصمیمی گرفته شد که طبق آن تمام اختیارات صوت و تصویر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به صدا و سیما منتقل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: از زمانی که در دولت سیزدهم در جایگاه وزیر مشغول به فعالیت شدم به این موضوع نگاه متفاوتی را داشتم و جلسات متعددی در این باره برگزار شد و تصمیمی که روز گذشته در شورای انقلاب فرهنگی گرفته شد، دقیق اطلاع‌رسانی نشده است.

اصل ماجرا چیست؟

وی با اشاره به خبر دقیق شورا در این خصوص توضیح داد: بر اساس مصوبه شورا، تمام فعالیت‌ها و مجوزهایی که صوت و تصویر فراگیر صادر می‌کرد، از این به بعد این مجوزها را خارج از صوت و فراگیر و بدون استثنا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: یعنی تمام مجوزهایی که در حوزه صوت و تصویر فراگیر هر آنچه به فعالیت‌های فرهنگی، هنری، سینما، موسیقی، تئاتر، بازی و سرگرمی،‌ تبلیغات وغیره بوده، بر عهده این وزارتخانه است.

۲ موضوع مستثنا شده

اسماعیلی با بیان اینکه ۲ موضوع از این قاعده استثنا شده است، تصریح کرد: نخستین موضوع مربوط به پخش زنده تلویزیونی و اینترنتی است و دومی نیز به سریال‌های خانگی مربوط است که صوت و تصویر فراگیر آن را بر عهده گرفت.

وی افزود: البته درباره سریال‌ها مقرر شد ۲ نماینده از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورا حضور داشته باشند و این رویه تا زمانی است که کار جدید آغاز شده به ساماندهی لازم برسد.

تشکیل کارگروه سه‌جانبه برای آیین‌نامه جدید مدیریت صوت و تصویر فراگیر

این عضو کابینه دولت سیزدهم تصریح کرد: بر اساس مصوبه روز گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، مقرر شد کارگروهی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان صدا و سیما، اعضای حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی و دبیر شورای عالی فضای مجازی، آیین‌نامه جدید مدیریت صوت و تصویر فراگیر را آماده و به تصویب شورای عالی برسانند تا پس از آن ابلاغ شود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اعظمی از اختیارات در حوزه صوت و تصویر فراگیر به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داده شده است، خاطرنشان کرد: آنچه در افکار عمومی و برخی از رسانه‌ها در این باره منتشر شده درست نیست چرا که بخش عمده این موضوع به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شده است. بخش دیگر آن هم وزارتخانه نماینده دارد و بنا داریم حوزه حکمرانی فرهنگی به صورت واحد در یکجا کار تنظیم گری را انجام دهد.

کد خبر 768800
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رادیو و تلویزیون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha