مرکز نوآوری ربات‌های انسان نمای پکن از ربات انسان نما تیانگونگ رونمایی کرد که قادر است مانند انسان با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت بدود.

به گزارش همشهری آنلاین، چین از اولین ربات انسان نمای تمام الکتریکی که می‌تواند با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت بدود رونمایی کرد.

مرکز نوآوری ربات‌های انسان نمای پکن از ربات انسان نما تیانگونگ رونمایی کرد که قادر است مانند انسان با سرعت ۶ کیلومتر در ساعت بدود. این پیشرفت قابل توجهی در زمینه رباتیک است، به طوری که تیانگونگ اولین ربات انسان نمای کاملا الکتریکی در جهان است که به این موفقیت دست یافته است. این ربات برای کاربردهای متنوع طراحی شده است.

ببینید | این روبات انسان‌نما، کاملا طبیعی صحبت می‌کند!

تیانگونگ با قد ۱۶۳ سانتی متر و وزن ۴۳ کیلوگرم، طراحی سبکی دارد که امکان دویدن پایدار را فراهم می کند. این دستگاه از چندین سنسور ادراک بصری، یک واحد اندازه‌گیری اینرسی با دقت بالا (IMU) و حسگرهای بینایی ۳ بعدی استفاده می‌کند که به آن امکان می‌دهد به طور موثر در محیط خود حرکت کند. علاوه بر این، این ربات مجهز به حسگرهای نیروی ۶ بعدی با دقت بالا برای بازخورد دقیق نیرو است.

تیانگونگ از یک روش جدید یادگیری مهارت حرکتی ربات انسان نما به نام «یادگیری تقویتی تقلیدی پیش‌بینی‌کننده‌»بهره می برد. این روش نقش مهمی در دستیابی به توانایی ربات برای دویدن طبیعی دارد.

تیانگونگ حتی بدون داشتن ورودی بصری و بینایی، با موفقیت شیب ها و پله ها را پیمایش کرد و توانایی خود در سازگاری با محیط های متغیر را نشان داد. همچنین با تنظیم راه رفتن خود در هنگام برخورد با موانع یا زمین های ناهموار، چابکی خود را نشان داد.

کد خبر 847732
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha