دبیر کانون انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور در واکنش به صحبت‌های وزیر کشور درباره رفع کمبود مرغ در روزهای آینده گفت: یک تعداد جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار وارد شده است که با ورود آنها به سالن‌های مرغداری می‌توان پیش‌بینی کرد یک مقدار افزایش تولید داشته باشیم و قیمت مرغ کمی پایین‌تر بیاید.

مرغ

همشهری آنلاین- مرضیه ثمره‌حسینی: وزیر کشور دیروز عنوان کرد مشکل کمبود مرغ در سطح کشور به‌زودی رفع خواهد شد. احمد وحیدی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در مقطعی کاهش یافته بود که منجر به کمبود مرغ در کشور شد، پیش‌بینی کرد یک تا دو هفته آینده، مشکلات برطرف شود.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ بالا است، بیان کرد: این مسئله دغدغه جدی دولت است و به دنبال تدابیر لازم برای کاهش و واقعی‌سازی قیمت مرغ هستیم.

چرا قیمت مصوب مرغ رعایت نمی‌شود؟

مرغ تازه در بازار و قصابی‌های سطح شهر همچنان بالاتر از قیمت مصوب فروخته می‌شود. قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۷۳ هزار تومان است که در قصابی‌های سطح شهر بین ۸۵ تا ۱۰۰ هزار تومان است.

صاحب یکی از قصابی‌های مرکز شهر درباره اینکه چرا قیمت مصوب مرغ رعایت نمی‌شود؟ به همشهری آنلاین گفت: تعزیرات به ما می‌گوید باید مرغ را ۷۳ هزار تومان بفروشیم در حالی که ما خودمان مرغ را ۸۴ هزار تومان خریداری کنیم و باید آن را حداقل ۹۰ هزار تومان بفروشیم تا ضرر نکنیم.

وی افزود: مرغدار می‌گوید برایش نمی‌صرفد که مرغ را به ما ارزان‌تر بفروشد. برای خرید مرغ دولتی هم باید از صبح تا بعد از ظهر در میدان اصلی اسیر شویم که ما وقتش را نداریم برای همین ما خیلی مرغ کامل نمی‌آوریم و بیشتر مرغ قطعه‌بندی می‌آوریم.

مرغ ارزان می‌شود؟

دبیر کانون انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور در واکنش به صحبت‌های وزیر کشور درباره رفع کمبود مرغ در روزهای آینده به همشهری آنلاین گفت: در روزهای اخیر در زمینه تولید اتفاق خاصی نیفتاده جز اینکه تعدادی جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار وارد شده است که در مرحله ورود به مرغداری‌ها است و با ورود آنها به سالن‌های مرغداری می‌توان پیش‌بینی کرد یک مقدار افزایش تولید داشته باشیم و قیمت مرغ کمی پایین‌تر بیاید.

پرویز فروغی در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان انتظار داشت که قیمت مرغ به سرعت کاهش یابد، افزود: متاسفانه مشکلات تولیدکنندگان که به صورت زنجیروار از سال گذشته به امسال منتقل شد همچنان برقرار است و تدبیری برای آن نشده است.

دبیر کانون انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: به جای اینکه مشکل کمبود نقدینگی مرغداران برطرف شود تا آنها بتوانند تولید کنند اقداماتی مانند واردات جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار انجام شده است که به نوعی پاک کردن صورت مسئله است چرا که با ورود جوجه و تخم‌مرغ نطفه‌دار به سال‌های مرغداری، بعد از مدتی دوباره شاهد ازدیاد تولید خواهیم بود که این موضوع باعث زیان تولیدکنندگان داخلی می‌شود.

فروغی با بیان اینکه مشکلات تولید خیلی زیاد شده است، ادامه داد: در حال حاضر افزون بر اینکه مرغداران نقدینگی کافی برای تولید ندارند با ورود به فصل تابستان و گرمای هوا خیلی از استان‌های جنوبی کشور قادر به جوجه‌ریزی نیستند و نمی‌توانند تولید کنند و این مسائل باعث می‌شود برخی از تولیدکنندگان از چرخه تولید خارج شوند و کاهش تولید بیشتر شود.

دبیر کانون انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه با وجود این مشکلات امسال سطح تولید مرغ کاهش یافته است، افزود: در کنار کاهش سطح تولید، مصرف مردم هم کمتر شده است.

فروغی ادامه داد: هر چند به خاطر اینکه گوشت قرمز گران شده و خیلی‌ها توان خرید گوشت ۵۰۰ هزار تومانی را ندارند، مردم خرید مرغ را ترجیح می‌دهند اما خرید مرغ به قیمت‌های فعلی نیز از توان برخی خانوارها خارج است و بر این اساس مصرف هم کمتر شده است.

کد خبر 768352
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    3 0
    خخخخخخخخخخخخ دولت یکهو قولنج نکنه
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    2 0
    چاره هر چیز نخریدن است