شهروندان ساکن در محدوده آبفای منطقه چهار با شروع هفته صرفه جویی، مصرف بهینه آب را می‌آموزند.  

آموزش آب 18

به گزارش همشهری آنلاین، «مرتضی نیازآذری» مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب منطقه چهار درباره اقدامات هفته صرفه‌جویی گفت:« آموزش مصرف بهینه آب با توجه به شروع فصل تابستان توسط همیاران آب به صورت چهره به چهره در محدوده آبفای منطقه چهار انجام می‌شود.  با توجه به وضعیت کاهش منابع آبی در کشور خصوصا کلانشهر تهران و لزوم صرفه جویی در مصرف آب راهکارهای صرفه جویی، حفظ و نگهداری از منابع آب از جمله موضوعات آموزش است.»
او با اشاره به ساعات اوج مصرف در طول شبانه روز به ویژه در ساعت های ۱۱ تا ۱۴ و ۱۸ تا۲۲ گفت: « برای تداوم خدمت رسانی به مشترکان در رابطه با تامین آب، ضروری است هر فرد نسبت به کاهش و مدیریت مصرف آب بویژه در اوقات اوج مصرف، برنامه ریزی لازم را انجام دهد. برای مثال در فصل گرما حدود سه میلیون کولر آبی در پایتخت وارد مدار خواهد شد و هر کولر آبی معادل ۳۰۰ لیتر در شبانه‌روز آب مصرف خواهد کرد، این میزان مصرف معادل مصرف دو فرد در شبانه روز است و گویی دو نفر به خانواده اضافه شده است. با انجام برخی اقدامات ساده از جمله انجام سرویس‌های دوره‌ای قبل از آغاز فصل گرما،  تعویض پوشال‌ها در زمان مناسب، استفاده از سایه‌بان می‌توان بازدهی کولرها را افزایش و مصرف آب آنها را کاهش داد. این اقدام به تنهایی می تواند ۹۰ لیتر مصرف آب در یک شبانه روز  را کاهش دهد » 
به گفته او مصرف استاندارد روزانه برای استحمام ۴۳ لیتر است. نیازآذری می گوید:« باید بحران آب را به بچه‌ها آموزش داد و از آن‌ها خواست در مدرسه و خانه در مصرف آب صرفه جویی کنند. استفاده درست و صحیح از منابع طبیعی نیازمند تمرین و اراده همگانی است. پس صرفه‌جویی کنیم تا بی آب نمانیم! »

کد خبر 768228

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha