سه‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

گروه سلامت: محققان یک بیمارستان دانشگاهی در انگلستان توانسته‌اند صفحه کامپیوتری را برای کامپیوترها طراحی کنند که راحت‌تر ضدعفونی می‌شود و به پرسنل بیمارستان یادآوری می‌کند که به موقع تمیزش کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد 25 درصد صفحه کلید‌ها به نوعی باکتری کشنده به نام «استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی سیلین» آلوده‌اند که با ایجاد عفونت‌های بیمارستانی سالانه جان پنج هزار نفر را تنها در انگلستان می‌گیرد.

صفحه کلید جدید به صورت تخت بوده و بنابر این ضدعفونی آن با یک پنبه آغشته به الکل به راحتی و سرعت صورت می‌گیرد، ضمن آن که هشدار دهنده خاصی بر روی آن نصب شده و روزی دو بار ضد عفونی را به پرستاران یادآوری می‌کند.

 مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که 70درصد از این باکتری‌ها از طریق همین روش ساده از بین می‌روند. قرار است در آینده نزدیک از این نوع صفحه کلیدها در سایر بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه نیز استفاده شود.

مکانیزه شدن سیستم‌های بیمارستانی، تشکیل پرونده‌های الکترونیکی برای بیماران و مواردی مانند آن، باعث استفاده بیشتر از کامپیوتر در بیمارستان‌ها شده که درصورت رعایت نکردن ضدعفونی صحیح می‌تواند عامل انتشار عفونت‌های گوناگون محسوب شود.

کد خبر 7680

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز