سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
۲ نفر

باغچه خانه هادی شیخ‌الاسلامی را می‌توان معروف‌ترین باغچه پایتخت نامید. او در باغچه خود کمپوست تولید می‌کند و به اهالی محل که به کاشت گل و گیاه علاقه‌مندند به‌ رایگان هدیه می‌دهد.

هادی شیخ الاسلامی

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: هادی شیخ‌الاسلامی سال‌هاست در زمینهٔ بازیافت و تولید کمپوست خانگی فعالیت می‌کند. او با تولید کمپوست خانگی و هدیه آن به شهروندان سعی دارد به هم‌محله‌ای‌هایش ارزش بازیافت صحیح مواد غذایی و بازگشت آن به چرخه طبیعت را بفهماند. او می‌گوید: «زندگی بدون زباله رویاست. اما با کمی خلاقیت می‌توان زباله را به یک وسیله مصرفی تبدیل کرد. در خانه ما زباله تولید نمی‌شود. باقی‌مانده مواد غذایی در باغچه خانه کمپوست می‌شود و زباله‌های خشک نیز به یک وسیله ساده مصرفی تبدیل می‌شود. سال‌هاست سعی می‌کنم به همسایه‌ها و افرادی که به محیط زیست علاقه‌مند هستند استفاده صحیح از زباله را آموزش دهم.»

خواندنی‌های بیشتر را اینجا بخوانید

هادی شیخ‌الاسلامی تبحر خاصی در تبدیل زباله به‌وسیله مصرف بهینه دارد. او می‌گوید: «زباله میوه و سبزیجات در خانه ما دور ریخته نمی‌شود. با این مواد می‌شود یک خاک فوق‌العاده سرشار از کود طبیعی برای گلدان‌ها تهیه کرد. شاید برایتان جالب باشد که من این کودهای تولیدی‌ام را به دیگران هدیه می‌دهم. به همه دوستان و همسایه هایم روش کار را یاد داده‌ام.»

مردی که کمپوست هدیه می‌دهد | با زباله ثروتمند شوید

با زباله ثروتمند شوید

او معتقد است که با زباله می‌توان ثروتمند شد. شیخ‌الاسلامی می‌گوید: «مواد غذایی که به زباله‌دانی می‌اندازیم اگر به‌درستی بازیافت شود سودآور است. زمانی که به دیگران آموزش بازیافت مواد غذایی و تولید کمپوست را می‌دهم تأکید می‌کنم با بازیافت این مواد ثروتمند خواهید شد. اول اینکه محیط‌زیست را حفظ می‌کنید و این بر سلامتی‌تان تأثیر مستقیم دارد و سلامت ثروت بزرگی است دوم اینکه اگر تصمیم بگیرید کمپوست خانگی تهیه کنید، ظرف مدت کوتاهی با فروش آن می‌توانید به سوددهی برسید. کمپوست مرغوب طرفداران زیادی دارد.»

کد خبر 767600

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    سلام خسته نباشید چطور این کار رو انجام می ده به ما هم بگید انجام بدیم