یکشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دیپلمات‌های اتحادیه اروپا می‌گویند سیاست رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی در بیت‌المقدس شرقی برای راه حل ایجاد دو کشور در خاورمیانه خطرناک است

شبکه خبری او ار اف گزارش داد، در گزارش داخلی اتحادیه اروپا که از سوی کمیته حقوق بشر اسراییلی مخالف با نابودی خانه‌های فلسطینیان در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، آمده است ویران کردن خانه‌های فلسطینیان و ساخت شهرک‌های یهودی امید به ایجاد کشور مستقل فلسطینی با پایتختی قدس شرقی محو می‌کند.

یکی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپا صحت این سند را که به طور غیررسمی ماه دسامبر منتشر شده بود، تایید کرد. نویسندگان این گزارش رژیم صهیونیستی را متهم کرده‌اند که فعالانه مشغول انضمام غیرقانونی قدس شرقی است.

رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه 1967 بخش عرب‌نشین شرق بیت‌المقدس را همراه با کرانه باختری و نوار غزه اشغال کرد. پس از جنگ رژیم صهیونیستی بیت‌المقدس شرقی را به خود منضم کرد. این اقدام از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته نشده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا هم چند روز پیش در سفرش به خاورمیانه از سیاست شهرک‌سازی صهیونیست‌ها انتقاد کرد و گفت این اقدام کمکی به ایجاد صلح نمی‌کند. رژیم صهیونیستی با این اقدامات حتی به توافقاتش بر مبنای طرح موسوم به نقشه راه نیز پایبندی نشان نمی‌دهد

کد خبر 76759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز