کشتی مفهومی تمام برقی «Sea Zero» نوید سفر با کربن صفر و استفاده از هوش مصنوعی را می‌دهد.

کشتی تفریحی 3

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از نیو اطلس، به مناسبت صد و سی‌امین سالگرد تأسیس، شرکت کشتی‌های کروز و کشتی‌رانی «هورتیگروتن نروژ» که مقر آن در اسلو پایتخت نروژ قرار دارد، مفهوم «کشتی مسافرتی دوستدار محیط‌زیست فردا» را منتشر کرده است. این کشتی که « Sea Zero » نام دارد، از مجموعه‌ای از فناوری‌های جدید، از جمله نیروی محرکه که با باتری و هوش مصنوعی کار می‌کند، برای سفرهای دریایی «بدون انتشار کربن» استفاده می‌کند.

تصاویر | ترکیب شگفت‌انگیز هوش مصنوعی و برترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی «Sea Zero»


به رغم تأثیرات سنگین اقتصادی همه‌گیری اخیر، سفرهای دریایی همچنان یک سرگرمی بسیار محبوب است و برآورد می‌شود که امسال ۳۱ میلیون مسافر در ۳۰۲ کشتی تفریحی  به مسافرت دریایی بروند. متأسفانه، بیشتر این کشتی‌ها با سوخت دیزل سنگین کار می‌کنند و می‌توانند تأثیر منفی قابل‌توجهی بر محیط‌زیست داشته باشند، به‌ویژه زمانی که در آبراه‌های محدود مانند آبدره‌ها یا مناطق حساسی مانند قطب جنوب تردد می‌کنند. برای کاهش این تاثیر، «هورتیگروتن نروژ» به دنبال توسعه یک کشتی تفریحی پایدار با آلایندگی صفر است تا در امتداد سواحل نروژ تا سال ۲۰۳۰ فعالیت کند و در نهایت جایگزین کل ناوگان کروز این شرکت شود.

تصاویر | ترکیب شگفت‌انگیز هوش مصنوعی و برترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی «Sea Zero»

پیش بینی شده  « Sea Zero » ۱۳۵ متر طول داشته باشد و ۵۰۰ مسافر را در ۲۷۰ کابین به همراه ۹۹ خدمه حمل کند، این کشتی بیشتر شبیه نسخه به روز شده کشتی « آرت دکو » (سبک هنری در معماری و طراحی) است که از تابلوی طراحی یک طراح صنعتی دهه ۱۹۳۰ بیرون آمده است. بدنه ساده آن سه بادبان جمع شونده ۵۰ متری را با مساحت کل ۷۵۰ متر مربع در بر می‌گیرد. تا باتری های ۶۰ مگاوات ساعتی این کشتی را تقویت کند. بادبان های خودران علاوه بر ارائه پیشرانه تمیز، به پنل‌های خورشیدی ۱۵۰۰ متر مربعی مجهز شده‌اند.

تصاویر | ترکیب شگفت‌انگیز هوش مصنوعی و برترین فناوری دوستدار محیط زیست در کشتی «Sea Zero»

روانکاری هوا، پوشش پیشرفته بدنه و سیستم‌های تمیزکننده فعال بدنه که از نظر بصری بسیار دیدنی نیستند، در زمان حرکت « Sea Zero » در آب، کشش را کاهش داده و کارایی را افزایش می‌دهند. با این حال، اگر کسی که در حال عبور از روی عرشه کشتی است در مورد وضعیت باتری‌های کشتی کنجکاو باشد، یک نشانگر سطح شارژ در خارج از بدنه نصب شده که میزان شارژ مصرف شده و باقیمانده آن را نشان می‌دهد.

سایر ویژگی‌های فنی شامل پروانه‌های ضد چرخش و پیشرانه‌های جمع‌شونده متعدد است، اما بخش مهمی از سیستم هوش مصنوعی روی پل کشتی نصب شده این سیستم به نحوی نصب شده که حالتی نظیر کابین خلبان هواپیما را در ذهن تداعی می‌کند تا مرکز کنترل یک «لاین ترانس آتلانتیک قرن بیستمی». این سیستم نه تنها پرسنل مورد نیاز برای کنترل این کشتی را کاهش می‌دهد، بلکه می‌تواند ویژگی‌های بنادر نروژ را نیز یاد بگیرد و بخشی از بار را از دوش کنترولرهای بندر بردارد.

بیشتر بخوانید:


این کشتی کروز،  اساسا یک هتل شناور است که ۵۰ درصد انرژی موجود را مصرف می کند، «هورتیگروتن نروژ»  بخش‌هایی که مسافران در آن حضور دارند را با یک سیستم تهویه جدید طراحی کرده است و به مسافران اپلیکیشنی برای نظارت بر مصرف برق و آب برای کاهش انرژی به نصف ارائه می کند. از آنجایی که «هورتیگروتن نروژ» یک شرکت باربری است، « Sea Zero » قادر به حمل بار و تعداد زیادی خودرو و همچنین مسافر خواهد بود.
 

کد خبر 766886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha