بر اساس اعلام رسمی، ریاض‌ایر با ایجاد ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ۲۰ میلیارد دلار به درآمد اقتصادی غیرنفتی عربستان سعودی اضافه خواهد کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، روز دوشنبه ۲۲ خردادماه، هواپیمایی ملی تازه تاسیس عربستان سعودی به‌نام «ریاض ایر» اولین هواپیمای خود را به نمایش گذاشت.

این بوئینگ ۹-۷۸۷ دریم‌لاینر، طی مراسمی از فرودگاه بین‌المللی ملک خالد در ریاض، پایتخت عربستان پرواز کرد.

ریاض ایر دومین شرکت هواپیمایی ملی پادشاهی سعودی است و قرار است در سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را آغاز کند.

انتظار می‌رود در نهایت به ۱۰۰ مقصد در سراسر جهان متصل شود.

طرح روی بدنه هواپیماهای این شرکت به رنگ بنفش است که با طرحی مانند پر در قسمت عقب و عبارت «ریاض‌ایر» به دو زبان انگلیسی و عربی در قسمت جلو تکمیل می‌شود.

پرچم عربستان سعودی هم در دو طرف بدنه هواپیما ترسیم خواهد شد و در عقب نیز نشان ریاض‌ایر با سایه‌روشن آبی دیده می‌شود.

ریاض‌ایر ۳۹ فروند بویینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر به همراه ۳۳ هواپیما از مدلی دیگر سفارش داده است.

این سفارش‌ها بخشی از معامله بزرگ خرید ۱۲۱ دریم‌لاینر برای عربستان سعودی به ارزش ۳۷ میلیارد دلارند که پنجمین معامله بزرگ در تاریخ بویینگ محسوب می‌شوند.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، در ماه مارس از راه‌اندازی شرکت هواپیمایی جدید عربستان سعودی به نام ریاض‌ایر خبر داده بود.

بر اساس اعلام رسمی، ریاض‌ایر با ایجاد ۲۰۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم، ۲۰ میلیارد دلار به درآمد اقتصادی غیرنفتی عربستان سعودی اضافه خواهد کرد.

این شرکت به طور کامل به صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی تعلق دارد و مدیرعامل آن تونی داگلاس است که پیش از این مدیر اجرایی شرکت هواپیمایی ااتحاد ابوظبی بود.

کد خبر 766808

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ویدئو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha